וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרות נוסח סוריה: כיתות נטושות, קרבות בחצר

ניר יהב

14.6.2012 / 0:02

כך נראות בחינות הבגרות בסוריה המדממת: תלמידים ומורים רבים נמלטו או נעצרו ובכמה ערים המורדים השתלטו על בתי הספר. המשטר טוען: "מייצרים אווירה נוחה להצלחה בבחינות"

חינוך תחת אש: סוף שנת הלימודים כבר כאן, וכמו יתר בני גילם ברחבי העולם, גם התלמידים הסורים נבחנים בימים אלו בבחינות הבגרות. אלא שבניגוד לתלמידים בעולם שנאלצים ללמוד לילות כימים ולעבור שורה של מבחנים מורכבים, התלמידים הסורים עסוקים בלחשוש שייפגעו מפגז תועה, ולפיכך אלפים מהם כלל אינם מגיעים להיבחן. לאור המצב הביטחוני המדאיג וההפגזות הבלתי-פוסקות על ריכוזי אוכלוסייה, גם המורים מדירים את רגליהם מבתי הספר.

משפחות בסוריה שנמלטו מהטבח בחולה ועברו לגור בבית ספר, יוני 2012. רויטרס
ילדים ישנים בבית ספר לאחר שנמלטו עם משפחותיהם מהטבח בחולה/רויטרס

אם שואלים את ממשלת סוריה, המצב באולמות הבחינות מעולם לא היה טוב יותר. "הבחינות עוברות בצורה שקטה ומניחה את הדעת", נמסר מטעמה. שר החינוך הסורי, סאלח ראשד, אף אמר כי ננקטו כל הצעדים הנדרשים "כדי לייצר אקלים נוח לכך שהתלמידים יצליחו בבחינותיהם". בין היתר הוחלט להעביר חלק ממרכזי הבחינה הנמצאים באזורי סיכון לאזורים שקטים יותר, לדוגמא מרכז הבחינות בעיירה אל-חפה בלטקיה, וכן מרכזי הבחינות ברסתאן, תלביסה וחולה שבמחוז חומס.

המורדים השתלטו גם על החינוך

לדברי משרד החינוך הסורי, 375 אלף תלמידים ותלמידות תיכון נבחנים בימים אלו בבחינות הבגרות שלהם, בנוסף ל-87 אלף תלמידי בתי ספר יסודיים העוברים את בחינות הסיום. תלמיד מהעיר דומא, הנמצאת בפרברי הבירה דמשק, סיפר כי כ-40 אחוז מהתלמידים אינם מגיעים להיבחן. "יש גם תלמידים רבים וסטודנטים רבים באוניברסיטאות שפספסו שנת לימודים שלמה משום שנעצרו או משום שמצבם הנפשי הידרדר בעקבות הרדיפות אחריהם", הוסיף.

בכמה מוקדים התברר כי משרד החינוך בממשלת סוריה אינו מי שמפקח על הבחינות, אלא דווקא המורדים במשטרו של הנשיא בשאר אסד. תלמיד המתגורר באחד הכפרים במחוז אידליב בצפון המדינה, סיפר כי "מי שמפקח על הליך הבחינות הוא הצבא הסורי החופשי, משום שהוא מי ששולט באזור". דברים דומים אמרו תושבים באזורים רבים הנתונים לשליטת המורדים.

באזורי קרבות כמו דיר א-זור, חומס, דרעא, אידליב ופרברי דמשק לא נמצאים בכלל בתי ספר - מאחר שבמהלך הלחימה הוסבו רבים מהם לבסיסים מאולתרים של הצבא הסורי החופשי. בתי ספר אחרים אף הופגזו, דבר שאילץ את התלמידים להישאר בבתים תקופה ארוכה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully