וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת אזרחים בסוריה: "המורדים נלחמים לשחרור חומס"

ניר יהב

13.6.2012 / 8:46

הצבא הסר למרותו של הנשיא אסד ו"הצבא הסורי החופשי" נלחמים על המחוז במרכז המדינה. גורם במדינה: "הצבא תוקף נקודתית יעדים בחומס, וממהר לסגת בשל האבדות"

מלחמת אזרחים – כך הגדיר תת-מזכ"ל האו"ם האחראי על צוות הפקחים שנשלחו לסוריה על הנעשה במדינה, ואכן נראה ששני הכוחות המזויינים המרכזיים – צבא סוריה הסר למרותו של הנשיא בשאר אסד ו"הצבא הסורי החופשי" – כוחות האופוזיציה, מנהלים קרבות של ממש במספר מוקדים במדינה הנמצאת במצב לחימה מאז חודש מרץ אשתקד. היומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר (רביעי) מפי גורמים בסוריה כי צבא המורדים מנהל בימים אלו קרבות לשחרור מחוז חומס, פרבריו וכן לשחרור הכפרים הנמצאים לאורך גבולותיה של סוריה, ובעיקר הגבול עם לבנון. "בעבר היה נכנס הצבא הסורי החופשי לפרברי חומס, מבצע פעולה נקודתית, ונמלט משם. התמונה היום שונה לחלוטין: הצבא הסורי הכפוף לשלטון הוא זה שתוקף יעדים של 'הצבא הסורי החופשי' ואז מיד נסוג מהמקום בשל האבדות הרבות שהוא סופג".

שיירי פגז ברחוב בשכונת טלביסה בחומס. רויטרס
הצבא תוקף נקודתית, וממהר לסגת. שיירי פגז בחומס/רויטרס

לדברי הגורמים, אתמול התנהל קרב קשה מאד בין הצבא החופשי לבין צבאו של הנשיא בשאר אסד בכפר נזריה הסמוך לגבול עם לבנון, שבמהלכו עשו הצדדים שימוש בנשק כבד, פגזים וטילים. האופוזיציה דיווחה כי אתמול נהרגו ברחבי סוריה 36 בני אדם, רובם במחוז דיר א-זור. במקביל דווח כי המורדים נסוגו מהעיירה אל-חפה שבמחוז לטקייה לאחר קרבות עזים שנמשכו כשבוע ימים.

קלינטון: רוסיה מספקת מסוקים לאסד

במקביל, מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, אמר היום כי התערבות צבאית במשבר בסוריה "אינה הדרך הנכונה". הוא ציין כי בשלב זה אין תכניות למבצע של נאט"ו במדינה, אך הקפיד לגנות בחריפות את האלימות כנגד אזרחי סוריה. "אין ספק כי המשטר הסורי אחראי להפרה של החוק הבינלאומי", אמר רסמוסן במסיבת עיתונאים באוסטרליה. "אני מצר על כישלון מועצת הביטחון של האו"ם להגיע להחלטה משפטית מחייבת בנוגע לסוריה. אני חושב שהכישלון הזה שולח מסר אומלל, שלא לומר מסוכן, למשטרו של הנשיא בשאר אסד".

בתוך כך, האופוזיציה הסורית קראה לאזרחי סוריה הפרושים ברחבי העולם להפגין היום מול השגרירויות והנציגויות של רוסיה בעולם כדי להביע מחאה על תמיכתה של מוסקבה "במשטר הסורי הרוצח והפושע". בהודעה שפורסמה אתמול קראה המועצה הלאומית הסורית - גוף האופוזיציה הסורי - לאזרחי סוריה "ולידידי העם הסורי בכל מדינות העולם להפגין בצורה שקטה בשעה 16:00 שעון סוריה מול השגרירויות והקונסוליות של רוסיה בעולם".

"מטרת ההפגנות הן להביע זעם על העמדה הרוסית הרשמית התומכת במשטר הסורי הפושע, אשר מעניקה לו הגנה בינלאומית ופוליטית שבזכותה הוא ממשיך לדכא את העם הסורי ולבצע נגדו פשעים נוראים", נכתב בהודעה. בנוסף קראה האופוזיציה לאזרחי סוריה "להצטרף להפגנות, למחאה ולשביתות – דבר שיוביל בסופו של דבר למרי אזרחי". בנוסף קראה לחיילים הסורים "לסרב פקודות שמטרתן להרוג, לענות, להטיל מצור – ולהצטרף לצבא הסורי החופשי".

אתמול האשימה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, את רוסיה בכך שהיא מחמשת את משטרו של אסד. "התעמתנו עם הרוסים כדי שיפסיקו את משלוחי הנשק לסוריה. הם אמרו שאין מה לדאוג", אמרה קלינטון במסגרת אירוע חגיגי לציון עשור ל"פורום סבן לדמוקרטיה", בו השתתף גם נשיא המדינה, שמעון פרס.

קלינטון ציינה כי הרוסים טענו שהנשק אינו קשור לפעולות של המשטר בתוך המדינה, אך הכריזה כי טענתם אינה נכונה. "אנו מודאגים מהמידע שהגיע לאחרונה על כך שמסוקי תקיפה נמצאים בדרך מרוסיה לסוריה, דבר שיגרום להסלמת הקונפליקט באופן דרמטי", ציינה.

עוד על מלחמת האזרחים בסוריה
קלינטון ופרס נועדו: ”על רוסיה להפסיק לחמש את סוריה”
האו”ם: ”אסד מנסה להשתלט על שטחים שאיבד בערים”
89 הרוגים בסוריה, המשקיפים: ”מסוקים ירו ליד חומס”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully