וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 55 הרוגים ברחבי המדינה, המשקיפים משהים פעילותם

ניר יהב ורויטרס

16.6.2012 / 15:37

האופוזיציה הסורית מדווחת כי עשרה בני אדם הוצאו להורג בדקירות סכין בעיר סקבא. ראש משימת הפיקוח של האו"ם הודיע על השהיית הפעילות בשל העלייה האחרונה באלימות במדינה

המשקיפים מטעם האו"ם, אשר הגיעו לסוריה על מנת לפקח על הפסקת האש שאמורה הייתה להתקיים בין כוחות הביטחון לכוחות האופוזיציה במסגרת תכנית השלום של השליח המיוחד, קופי אנאן, השהו את פעולותיהם, עקב העלייה באלימות בעשרת הימים האחרונים, כך הודיע היום (שבת) ראש משימת הפיקוח. "המשקיפים יחדלו מלערוך פטרולים ויישארו במקומותיהם עד להודעה חדשה", אמר הגנרל רוברט מוד.

לדברי מוד, התגברות האלימות מונעת מ-300 הפקחים הבלתי חמושים לממש את סמכותם לפקח על הפסקת האש, אשר לא הצליחה עד כה להביא לסיום האלימות במדינה. "ההשהייה תיבחן מחדש מדי יום. הפעילות תחודש כאשר נראה שהמצב מתאים על מנת שנוכל למלא את תפקידנו", הוא הוסיף.

בתוך כך, ברשת "אל-ערביה" דווח אחר הצהריים כי עשרה בני אדם הוצאו להורג בעיר סקבא שבפרברי הבירה דמשק. על פי הדיווח, הם הוצאו להורג על ידי אנשיו של הנשיא, בשאר אסד, בדיקות סכין.

משקיפי או"ם מסיירים בעיר חומס, סוריה, 22 באפריל 2012. רויטרס
כבר לא יערכו סיורים. משקיפי האו"ם בסוריה/רויטרס

בסך הכל, דיווחה האופוזיציה על 55 בני אדם שנהרגו היום מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה. על פי הדיווחים, רובם נהרגו בפרברי דמשק. בעיר דומא שבפרברי דמשק נהרגו לפחות שבעה בני אדם, מתוכם שלוש נשים, מפגז שירו כוחות הביטחון. בנוסף נהרגו גבר, אישה ושתי בנותיהם בעיירה ערבין, מפגז שנורה לעבר ביתם.

נמשכים העימותים בין כוחות אסד למורדים בסוריה. Bassem Tellawi, AP
האופוזיציה מדווח על הפגזות כבדות בחומס/AP, Bassem Tellawi

לפי דיווחי האופוזיציה, חיל האוויר הסורי פתח בירי טילים לעבר העיר רסתאן שבמחוז חומס. במקביל, דווח על הפגזות כבדות לעבר שכונותיה של חומס, בין היתר באמצעות טילים ופגזים. ארגון זכויות האדם הסורי קרא למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, להתערב באופן מידי כדי להסיר את המצור מעל מאות המשפחות הנצורות בחומס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully