וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הפרלמנט ננעל בהוראת המועצה הצבאית העליונה

ניר יהב

16.6.2012 / 0:05

יום לפני הסיבוב השני בבחירות לנשיאות המדינה ולאחר שבית הדין לחוקה הורה לפזר הפרלמנט, מונעים כוחות הביטחון את הכניסה אליו. הרחובות הסמוכים נסגרו מחשש להפגנות אלימות

דרמה בקהיר, יום לפני הסיבוב השני בבחירות לנשיאות מצרים: כוחות הביטחון המצריים סגרו את כל הכניסות לבניין הפרלמנט המצרי והם מונעים מחברי הפרלמנט להיכנס אליו - כך דיווחו אמש (שישי) כלי תקשורת במצרים. זאת בעקבות החלטת בית הדין לחוקה מיום חמישי לפזר את הפרלמנט. גורם מצרי בכיר אמר לאתר המצרי "מסראווי" כי כוחות הביטחון אינם מאפשרים לחברי הפרלמנט להיכנס למקום בעקבות הוראה של המועצה הצבאית העליונה לפזר את הפרלמנט. מי שבכל זאת הורשה להיכנס לבניין הוא יו"ר הפרלמנט, סעד כתאתני, איש האחים המוסלמים. במקביל דווח כי כוחות הביטחון סגרו את כל הרחובות הנמצאים בסמוך לבניין הפרלמנט בקהיר ובמקום הוצבו מחסומים, מחשש להתפרצויות אלימות.

הפגנה נגד מועמדותו של אחמד שפיק לנשיאות מצרים מחוץ לבית המשפט החוקתי בקהיר, 14 ביוני 2012. רויטרס
מפגינים מצרים בקהיר, אתמול/רויטרס

על פי דיווח באתר "אל-אהראם", מזכירות הפרלמנט קיבלה ביום חמישי בערב הודעה רשמית מהמועצה הצבאית העליונה הדורשת לפזר באופן מיידי את הפרלמנט בעקבות החלטת בית הדין העליון. גורם מצרי שביקש להישאר אנונימי מסר כי מזכיר הפרלמנט, סאמי מהראן, קיבל את ההודעה מהמועצה הצבאית ובה נמסר בין היתר כי אסור לאפשר כניסה לבניין הפרלמנט, מלבד לעובדים ולעיתונאים.

ברקע: המתיחות לקראת הבחירות לנשיאות

ביום חמישי הורה בית הדין לחוקה במצרים לבטל את חברותם של שליש מחברי הפרלמנט שנבחרו במסגרת מכסת "העצמאים" והורה למעשה על פיזור הפרלמנט כולו. בית הדין טען כי מפלגות, ובהן מפלגת "החירות והצדק" של האחים המוסלמים, מצאו פרצה בחוק הבחירות שבמסגרתה הם הכניסו מועמדים מטעמם במכסת המועמדים העצמאיים. השליש הזה, אם כן, בוטל ובכך פוזר הפרלמנט כולו.

בית הדין לחוקה ביטל בחמישי גם את "חוק הבידוד" שחוקק באחרונה הפרלמנט, ובכך אפשר למועמד אחמד שפיק להתמודד לנשיאות. חוק זה קבע כי מי שכיהן כסגן נשיא או ראש ממשלה תחת משטרו של מובארק לא יוכל להתמודד למשרה ציבורית. בית הדין קבע כי החוק אינו חוקתי. מאות בני אדם הגיעו אתמול והיום לכיכר תחריר בקהיר כדי למחות נגד ההחלטה של בית הדין. רבים טענו כי מדובר בהפיכה צבאית נוספת ובניסיון לפגוע באחים המוסלמים ולקדם את מועמדותו של שפיק. למרות הביקורת הרבה של תנועתו על החלטת בית הדין לחוקה, אמר אמש מועמד האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, כי יש לקבל את ההחלטה. "יש לכבד את הפסיקה", ציין אתמול מורסי בראיון לתחנת טלוויזיה מצרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully