וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות פיזור הפרלמנט, הבחירות במצרים - במועדן

ניר יהב

15.6.2012 / 0:01

המועצה הצבאית העליונה החליטה לא לדחות את הבחירות לנשיאות שיתקיימו בשבת חרף הוראת בית המשפט על פיזור הפרלמנט. מועמד האחים המוסלמים: "יש לכבד את החלטת בית הדין"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

בתום ישיבה סגורה שנערכה על רקע החלטת בית הדין לחוקה במצרים לפזר את הפרלמנט ולאפשר לאחמד שפיק להתמודד לנשיאות המדינה, הודיעה אמש (חמישי) המועצה הצבאית העליונה במצרים כי הסיבוב השני בבחירות ייערכו במועדן – דהיינו ביום שבת וראשון הקרובים, 16-17 ביוני. "אנו קוראים לציבור המצרי להשתתף בבחירות ולבחור את המועמד הראוי בעיניהם להנהיג את מצרים", נמסר בהודעה שפרסמה המועצה.

האחים המוסלמים: "ממשיכים במירוץ לנשיאות"

חרף זאת, השטח עדיין מבעבע בעקבות החלטת בית הדין. מאות אזרחים מצרים הגיעו לכיכר תחריר בקהיר, ומאות אחרים עושים את דרכם לשם, כדי למחות על ההחלטה לאפשר לראש הממשלה לשעבר, אחמד שפיק, להתמודד בבחירות לנשיאות, ולפזר את הפרלמנט, משום שבחירת שליש מחבריו "אינה חוקתית". מאות המפגינים הנמצאים בכיכר קוראים קריאות נגד שפיק ונגד בית הדין לחוקה, ואף דורכים על תמונותיו של שפיק. "אל תבחרו בשאריות המשטר הקודם", הם אומרים.

מיד לאחר פרסום החלטת בית הדין, נפוצו שמועות במצרים לפיהן מועמד האחים המוסלמים לנשיאות, ד"ר מוחמד מורסי, צפוי להודיע על פרישה במחאה על ההחלטה. אלא שמהר מאוד הודיעו בתנועה כי למרות החלטת בית הדין לחוקה, הם ממשיכים במרוץ לנשיאות. "נעשה הכל כדי לבודד את המועמד אחמד שפיק", הוסיפו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנה נגד מועמדותו של אחמד שפיק לנשיאות מצרים מחוץ לבית המשפט החוקתי בקהיר, 14 ביוני 2012. רויטרס
מאות מפגינים קוראים קריאות נגד שפיק, ואף דורכים על תמונותיו. הפגנה בקהיר, היום/רויטרס

דובר הקמפיין של מורסי, יאסר עלי, הוסיף מסר תקיף: "נמשיך במאבקנו עד להשגת יעדי המהפכה. הסיבוב השני בבחירות, שייערך ביום שבת וראשון, מהווה עבורנו מערכה נגד 'המדינה של מובארק'. ניאבק עד שמועמד המהפכה ישיג את יעדיה. המהפכה המצרית תנצח בבחירות, וביום שבת ננהל את מערכתנו נגד מדינת מובארק – מדינת השחיתות והעושק. המסר שלנו לצבא ולמוסדות של מובארק: אנחנו ננצח".

למרות הביקורת הרבה של תנועתו על החלטת בית הדין לחוקה, אמר אמש המועמד מורסי כי יש לקבל את ההחלטה. "יש לכבד את הפסיקה", ציין הערב מורסי בראיון לתחנת טלוויזיה מצרית.

בית הדין לערעורים במצרים החליט אתמול אחר הצהריים לאפשר לראש הממשלה לשעבר, אחמד שפיק, להתמודד בסיבוב השני בבחירות לנשיאות שייערכו בימים שבת וראשון. הדיון נערך בעקבות חוק שנחקק לאחרונה בפרלמנט המצרי, הקובע כי מי שכיהן כראש ממשלה או כסגן נשיא בתקופת המשטר הקודם, לא יוכל לרוץ בבחירות לנשיאות. בית הדין קבע כי החוק "אינו חוקתי" וכך סלל את הדרך להתמודדותו של שפיק. בית הדין קבע עוד כי שליש מחברי הפרלמנט המצרי נבחרו בצורה בלתי חוקתית ולפיכך הורה על ביטול חברותם בפרלמנט ועל פיזורו.

המועמד לנשיאות, אחמד שפיק, אמר כי החלטת בית הדין בעניינו היא "ניצחון צודק". הוא הבטיח להמשיך במרוץ לנשיאות "על אף הניסיונות של האחים המוסלמים לפגוע בתדמיתי ובמוניטין שלי". הוא הבטיח להיות נשיא "של כולם" והתחייב שמצרים תהיה "מדינה אזרחית של כל המצרים". עוד הוסיף ואמר כי "הגיע הזמן שמצרים תהיה דמוקרטיה" והבהיר כי ישיב את הביטחון ואת היציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully