וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה במצרים: מפגינים הציתו מטהו של שפיק בקהיר

ניר יהב

29.5.2012 / 1:15

המטה של המועמד לנשיאות מצרים הוצת בעקבות העפלתו של מי שהיה ראש הממשלה האחרון בעידן מובארק באופן רשמי לסיבוב השני. מוקדם יותר פרצו הפגנות באלכסנדריה וסואץ

קבוצת מפגינים הציתה הלילה (שלישי) את מטה הבחירות של המועמד לנשיאות מצרים אחמד שפיק בקהיר, כך דיווח ערוץ אל חיאת המצרי. על פי הדיווח, לא היו נפגעים בהצתה, שאירעה במטה ברובע דוקי בקהיר. אתמול בערב החלו הפגנות באלכסנדריה ובסואץ נגד העפלתו של שפיק לסיבוב השני בבחירות לנשיאות.

"היינו בתוך הבניין כשהם תקפו אותנו", סיפר אחד מחברי המטה של שפיק, בעילום שם. "הם הבעירו אש היכן שנשמרו המסמכים שנגעו לקמפיין של שפיק".

אחמד שפיק, ראש ממשלת מצרים לשעבר ומועמד לנשיאות, מאי 2012. רויטרס
המפגינים חוששים כי בחירותו תביא לסיום המהפכה. שפיק/רויטרס

אמש דווח כי לאחר ספירת כל קולות הבוחרים שפיק, ראש הממשלה לשעבר במשטר מובארק ומועמד האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, הם המתמודדים בסיבוב השני בבחירות לנשיאות מצרים. מהתוצאות עולה כי מורסי, שקיבל 25.5% מהקולות, שהם 5,764,952 מצביעים, ושפיק, שזכה ל-24.8% מהקולות (5,505,327 מצביעים). השניים יתמודדו בסיבוב השני, שייערך ב-16-17 ביוני.

עם פרסום התוצאות הרשמיות פרצה הפגנה של אלפים מתושבי אלכסנדריה, שהביעו זעם על כך ששפיק – מי שכיהן כראש הממשלה האחרון בעידן מובארק – העפיל באופן רשמי לסיבוב השני. המפגינים קראו קריאות נגד שפיק ואמרו כי הם חוששים כי אם שפיק ינצח, המהפכה תסתיים. גם בסואץ פרצו הפגנות מחאה נגד העפלתו של שפיק לסיבוב השני.

במקביל, ממשיך שפיק בניסיונותיו לפייס את ההמון המתנגד לו ולשכנע אותם כי הוא רוצה להמשיך את המהפכה שפרצה לפני יותר משנה. הוא אמר היום כי אם יזכה בתפקיד הנשיא, הוא יתייעץ עם בעלי-ניסיון כדוגמת ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית לשעבר ובכיר האופוזיציה, מוחמד אל-בראדעי. הוא אמר כי הציע באמצעות כלי התקשורת לאל-בראדעי לשמש לו יועץ אם ימונה לנשיא. אל-בראדעי נחשב לאישיות אהודה מאד בקרב "צעירי המהפכה" וגיוסו לטובת שפיק עשוי לחזק את מעמדו של שפיק בקרב מובילי המהפכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully