וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלתה זהותו של "הנער מהיער": צעיר בן 20 מהולנד

רובין ואן הלסום, שכינה את עצמו "ריי" וטען כי גר ביער במשך חמש שנים בגרמניה, התברר כצעיר הולנדי שברח מביתו. חבריו זיהו אותו לאחר שתמונתו פורסמה בכלי התקשורת

יממה לאחר שפורסמה תמונתו של "ריי" – הנער שהופיע בברלין לאחר שטען כי גר במשך חמש שנים ביער עם אביו – התבררה זהותו האמיתית. רובין ואן הלסום, בן 20 מהולנד, שמשפחתו דיווחה על היעדרותו בשנה שעברה ומספר ימים מאוחר יותר התפרסם סיפורו הבדוי בכלי התקשורת בגרמניה. הרשויות אשרו את זהותו של ואן הלסום, שטען כי הוא בן 17, לאחר שחבריו זיהו אותו אחרי פרסום תמונתו ברשת. "הוא הודה שהוא מתחזה", סיפר קצין המשטרה לטלגרף הבריטי.

תמונה שהפיצה משטרת ברלין של הילד "ריי", שהופיע בעיר לאחר שחי, לפי טענתו, במשך שש שנים ביער, יוני 2012. Berlin Police Department, AP
חבריו זיהו אותו בעקבות פרסום התמונה בתקשורת. ואן הלסום/AP, Berlin Police Department

הצעיר הודה כי ברח מביתו והגיע לברלין ברכבת, כשביקש לעצמו "חיים חדשים", כך לדברי קצין המשטרה. על אף שפקפקו בסיפורו, הרשויות בגרמניה נכשלו בגילוי זהותו של ואן הלסום בחקירות ובבדיקות DNA. הוא עלול לעמוד בפני אישומים בגין הונאה, מאחר והוא קיבל "כסף, בגדים, דיור וחינוך" בסכום הקרוב ל-8,000 דולרים בכל חודש מהרשויות בגרמניה.

"ריי" בהיר השיער ותכול עיניים הצית את דמיונם של רבים כשהופיע ב-5 בספטמבר בבית העירייה של ברלין, מצויד בשק ובו כמה חפצים אישיים, אוהל ושק שינה - וטען כי חי במשך חמש שנים "ביערות". "אני לבד בעולם. איני יודע מי אני. אנא עזרו לי", הוא צוטט בדיווחים שפורסמו אז. על פי המידע שמסר למשטרה, הוא חי ביער עם אביו, לו קרא "ראיין", במשך חמש שנים - מאז מותה של אמו, "דורין", בתאונת דרכים. לדברי הנער, לאחר שגם האב הלך לעולמו והוא נותר לבדו בעולם, החליט לחזור אל הציוויליזציה - לא לפני שקבר את אביו באדמה. לאחר מכן, הסביר, נעזר במצפן שהיה ברשותו כדי ללכת צפונה, עד שהגיע אל העיר.

לידיעות שהתפרסמו השבוע אודות סיפורו ה"ייחודי" של הנער צורף ציור קלסתרון שלו שהפיצה משטרת ברלין ברחבי העולם באמצעות האינטרפול, לצד טביעות אצבעות ודגימות DNA שלו, בניסיון לגלות מנין הוא במקור ומה שמו האמיתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully