וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטזיה של ריי: "הנער שבא מהיער" המציא הכל?

כחצי שנה לאחר שהנער הופיע בברלין וטען כי חי 5 שנים ביער עם אביו, דיווחו מקורות ל"דיילי מייל" כי אין כל תימוכין לגרסתו, וכעת מעריכים שהוא "פנטזיונר עם בעיות נפשיות"

קרוב לחצי שנה אחרי שהנער המוכר בכינוי "ריי" הופיע בברלין, וטען כי חי במשך חמש שנים בבידוד ביער עם אביו, נראה היה כי הציבור כבר לא יזכה לשמוע את הסיפור המלא בפרשה. "הוא אינו רוצה בפרסום, ולנו אין עוד דבר לומר בנושא", הבהירו ברשויות הרווחה בבירת גרמניה. "אין בכוונתנו לפרסם מידע נוסף על המקרה. הדבר אינו פתוח לדיון". הטיפול בנער אמנם עולה למשלם המסים הגרמני אלפי אירו בחודש, אולם השירות הגרמני להגנת הילד הבהיר כי טובתו של הנער קודמת במקרה הזה לזכות הציבור לדעת.

אולם למרות קשר השתיקה הרשמי, מקורות הנגישים לפרשה טוענים כעת כי הסיפור שפורסם בזמנו, לפיו "ריי" גדל ביער, וקבר בו את אביו שמת לפני שהגיע לעיר - הופרך. כך מדווח היום (ראשון) ה"דיילי מייל" הבריטי. "מתייחסים אליו כעת כאל 'פנטזיונר' עם בעיות נפשיות", אמר לצהובון אחד המקורות. "לא נמצאו שום יער, שום קבר, שום אמא שנהרגה בתאונה... סתם ילד אחד חסר מזל".

"ריי" בן ה-17, בהיר שיער ותכול עיניים, הצית את דמיונם של רבים בעולם כשהופיע ב-5 בספטמבר בבית העירייה של ברלין, מצויד בשק ובו כמה חפצים אישיים, אוהל ושק שינה - וטען כי חי במשך חמש שנים "ביערות". "אני לבד בעולם. איני יודע מי אני. אנא עזרו לי", הוא צוטט בדיווחים שפורסמו אז. על פי המידע שמסר למשטרה, הוא חי ביער עם אביו, לו קרא "רייאן", במשך חמש שנים - מאז מותה של אמו, "דורין", בתאונת דרכים. לדברי הנער, לאחר שגם האב הלך לעולמו והוא נותר לבדו בעולם, החליט לחזור אל הציוויליזציה - לא לפני שקבר את אביו באדמה. לאחר מכן, הסביר, נעזר במצפן שהיה ברשותו כדי ללכת צפונה, עד שהגיע אל העיר.

"אני רק רוצה להתחיל חיים חדשים"

אולם הסיפור הזה, על פי דיווח ה"מייל", התברר במהרה כ"בעל יותר חורים מגבינה שוויצרית". כך למשל, בשום רישום לא נמצא תיעוד למותה של אשה בשם דורין בתאונת דרכים; קברו של האב רייאן לא נמצא, למרות חיפושים אינטנסיביים; ריי עצמו לא הצליח להפנות את חוקריו אל היער בו גדל; וגם מצבו של ריי בזמן שמצאו אותו לא התאים למצבו של נער ששהה חמש שנים ביער - הוא היה לבוש ונקי, והאוהל שנשא עמו נראה חדש ולא משומש במיוחד.

ריי, שדיבר אנגלית רהוטה וגרמנית משובשת, לא ידע לומר בן איזה לאום הוא. בתחילה הניחו שהוא בריטי, אולם כעת, על פי מקורות ה"מייל", כבר מפקפקים בכך. המשטרה הבינלאומית אינטרפול, לפי הדיווח, החלה באחרונה לבחון תיקי נעדרים ממדינות אירופיות נוספות בניסיון להתחקות אחר מוצאו של ריי - אולם כאן הוא החל לעורר אף יותר חשדות, כשסירב בתוקף להצטלם למודעות או לשתף פעולה עם נסיונות לאתר את משפחתו. "הם כולם מתו", הוא שב ואמר. "אני רק רוצה להתחיל חיים חדשים לעצמי".

יש לציין כי מספר אנשים מרחבי העולם כבר טענו כי הם בני משפחתו של ריי, בהם אף בני זוג שוויצריים שטענו כי הוא נכדם - אולם אף טענה כזו לא הוכחה עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully