וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 9 חודשים: נחשפה תמונת "הנער שבא מהיער"

הרשויות בגרמניה עדיין מנסות להבין מיהו "ריי" שהופיע בברלין וטען כי חי 5 שנים ביער עם אביו. כעת הן מודות כי הספק גובר לגבי סיפורו, וקוראות לציבור לסייע בבירור זהותו

מיהו "ריי", הנער בן ה-17 שהגיח מהיער והופיע לפני כתשעה חודשים בברלין, לאחר שחי, לפי טענתו, במשך חמש שנים ביער? המשטרה ורשויות הרווחה בבירת גרמניה עדיין מתחבטות בשאלה הזו, ולשם כך פרסמו אתמול (רביעי) - לראשונה - צילום של הנער, שעד כה פורסם רק ציור קלסתרון שלו. פרסום התמונה, יחד עם פרטים נוספים על נסיבות הופעתו, הוא חלק מנסיון מחודש של הרשויות הגרמניות להבין מי הוא הנער, המדבר אנגלית רהוטה ומעט גרמנית רצוצה, וטוען כי נותר ללא משפחה לאחר מות אמו ואביו.

"ריי" בהיר השיער ותכול עיניים הצית את דמיונם של רבים כשהופיע ב-5 בספטמבר בבית העירייה של ברלין, מצויד בשק ובו כמה חפצים אישיים, אוהל ושק שינה - וטען כי חי במשך חמש שנים "ביערות". "אני לבד בעולם. איני יודע מי אני. אנא עזרו לי", הוא צוטט בדיווחים שפורסמו אז. על פי המידע שמסר למשטרה, הוא חי ביער עם אביו, לו קרא "ראיין", במשך חמש שנים - מאז מותה של אמו, "דורין", בתאונת דרכים. לדברי הנער, לאחר שגם האב הלך לעולמו והוא נותר לבדו בעולם, החליט לחזור אל הציוויליזציה - לא לפני שקבר את אביו באדמה. לאחר מכן, הסביר, נעזר במצפן שהיה ברשותו כדי ללכת צפונה, עד שהגיע אל העיר.

לחשיפת המקרה לתקשורת נלווה גם ציור קלסתרון תמונת של הנער שהפיצה משטרת ברלין ברחבי העולם באמצעות האיטרפול, לצד טביעות אצבעות ודגימות DNA שלו, בניסיון לגלות מניין הוא במקור ומה שמו האמיתי. ואולם, עד כה, לא העלו מאמצי האיתור דבר, וגם מקום קבורתו של האב מאולם לא אותר. לאורך הזמן ניסו מספר אנשים מרחבי העולם לטעון לבעלות על הנער, אולם איש מהם לא הצליח להוכיח זאת.

עם הזמן, נפוצו גם הערכות, לפיהן סיפורו מלא ה"חורים" של הנער הוא שקרי, וייתכן שמדובר בסתם נער שברח מהבית והמציא סיפור על חיים ביער. תרמה לכך בין היתר גם התנגדותו העיקשת לנסיונות לצלמו כדי לפרסם את תמונתו ברבים. כעת מודים ברשויות הגרמניות כי אפשרות זו בהחלט נלקחת בחשבון, ולכן מתפרסמת כעת התמונה, שצולמה זמן קצר לאחר הופעתו. "לרשויות הגנת הילד בברלין יש ספקות רציניים לגבי סיפורו של הנער", נמסר בהודעה הרשמית שפורסמה אתמול. "זו הסיבה שבגללה הוחלט לפרסם כעת את תמונתו, ולבקש את עזרת הציבור".

ומאיפה הגיעו הצלקות?

בהודעה שפורסמה ניתן סיכום תמונת המצב הידועה כעת בפרשה, הכוללת מספר פרטים שלא פורסמו עד היום. בין היתר, נמסר כי הנער ידע לספר שתאריך הולדתו הוא 20 ביוני 1994, והכיר רק את שמותיהם הפרטיים של הוריו. הוא אף ענד תליון מוזהב ועליו האות D, הראשונה בשמה של אמו - "דורין". הוא לא ידע לספר דבר על נסיבות התאונה בה נהרגה לטענתו, כשהיה בן 12. על פניו וידו של ריי עצמו ישנן מספר צלקות, שהוא לא ידע לומר מנין הגיעו - אך העריך כי מקורן בתאונה.

עוד סיפר הנער כי במהלך חמש השנים בהן חי עם אביו ביער, נהגו השניים לערוך מסעות רגליים בסיוע מפות ומצפן, ובלילות ישנו באוהל או במערות - ואולם, "הוא אינו יודע לפרט דבר על ערים, מדינות או אזורים בהם עברו הוא ואביו".

בינתיים, על פי הודעת הרשויות, הוצמד לנער אפוטרופוס המטפל בו, במקביל לנסיונות הנמשכים, בסיוע האינטרפול, לברר את זהותו האמיתית. לצד התמונה, הופץ גם תיאור מפורט שלו: "בן 16 עד 20; גובהו 180 ס"מ; שיכרו בלונדיני-כהה באורך בינוני; עיניו כחולות; מבנה גופו אתלטי; שיניו, ידיו וציפורניו נקיות ומטופלות; שלוש צלקות על מצחו, שלוש צלקות קטנות על סנטרו וצלקת על זרועו הימנית".

כן נמסר כי הוא יודע קרוא וכתוב, בעיקר באנגלית (לצד כמה מילים בגרמנית), וכי הוא נשא עמו אוהל זוגי מסוג "Freetime Alps 2"; שק שינה של חברת Outwell; תיק גב שחור חדש של החברה הפינית Kaikkialla; ובגדים נקיים המתאימים לחורף.

סיפורו של ריי הושווה במהלך השנה האחרונה לסיפורו של "איש הפסנתר", שנמצא ב-2005 משוטט בחופי קנט באנגליה, לבוש חליפת ערב ספוגה במים, והדהים את האנשים במקום ב"נגינה וירטואוזית" בפסנתר. הוא זוהה לבסוף כגרמני בן 20 מבוואריה. זהותו מעולם לא פורסמה, והוא שב למולדתו.

עוד בפרשה:
הנער שהגיח מהיער רוצה לחזור: "לא יודע מי אני"
הפנטזיה של ריי: "הנער שבא מהיער" המציא הכל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully