וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת קדימה ננעלה: מופז קרא לאבו מאזן לחדש השיחות

פנחס וולף

15.6.2012 / 1:59

בהשתתפות מאות פעילים ציינה קדימה את ניסוח מצע המפלגה, בו הצעות מרחיקות לכת בנושא המדיני, שינוי שיטת הממשל ועוד. מופז: "ידינו מושטת לשלום, מספיק עם התנאים המוקדמים"

הוועידה הרעיונית של "קדימה" ננעלה אמש (חמישי), לאחר שאושרו בה שורת הצעות בנוגע למצע המפלגה, אשר מעתה יהווה "תעודת הזהות" הרעיונית של המפלגה. לאירוע הסיום של הוועידה, בו השתתפו בכירי המפלגה וכ-700 פעילים, קדמה עבודה בוועדות משנה אשר מונו לעסוק בכל אחד מהנושאים העומדים במרכז השיח הישראלי בימים אלה.

כפי שפורסם בוואלה! חדשות, בוועידה הוחלט כי קו הייחוס המדיני של קדימה למשא ומתן עם הפלסטינים יהיה מבוסס על קווי הגבול של 1967, בתוספת גושי ההתיישבות הגדולים באזור יהודה ושומרון "שהינם חלק אינטגרלי ממדינת ישראל", עם חילופי שטחים. על פי חלק זה במצע המפלגה, אותו ניסחו ח"כ אבי דיכטר, ח"כ דורון אביטל והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, קווי 67' עם חילופי שטחים מוסכמים, הינם "ברי הגנה".

ועידת קדימה ,יוני 2012. דרור עינב
"אני קורא ליו"ר הרשות הפלסטינית: הנח לאיגרות, הנח למכתבים, מספיק עם הדיבורים והתנאים המוקדמים – בוא לדבר שלום". מופז בוועידת קדימה/דרור עינב

במקביל לניסוח מצע רעיוני בנוגע להסדר המדיני הראוי, קרא בוועידה יו"ר קדימה שאול מופז ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לחזור למשא ומתן אמיתי. "על הפלסטינים לדעת, ידנו מושטת לשלום של בעלי מעשה ושל המסוגלים להחליט ולהכריע. לא תהיה הזדמנות טובה מזו", אמר המשנה לראש הממשלה מופז. "אני קורא ליו"ר הרשות הפלסטינית: הנח לאיגרות, הנח למכתבים, מספיק עם הדיבורים והתנאים המוקדמים – בוא לדבר שלום. בוא עכשיו". מופז הדגיש את הצורך בהסכם מדיני בכך שלדבריו, "אין סכנה גדולה יותר לעתיד העם היהודי מאשר מדינה דו לאומית בין הירדן לים".

אחוז החסימה יועלה ל-4%

חלקים אחרים במצע המפלגה נגעו באחת הסוגיות שבגינן טענה קדימה כי היא נכנסת לקואליציה – שינוי שיטת הממשל. בעוד חבר הכנסת ישראל חסון מונה לאחרונה לעמוד בראש הוועדה לשינוי שיטת הממשל, שהוקמה על פי ההסכם הקואליציוני, בוועידת קדימה ריכז את הנושא יו"ר ועדת החוץ והביטחון חבר הכנסת רוני בראון. הצעתו כוללת מספר מרכיבים ובהם: ראש הסיעה הגדולה בכנסת ימונה לראש הממשלה הנבחר; יידרש רוב מיוחד של 70 חברי כנסת בכדי להביע אי-אמון בממשלה; אחוז החסימה בבחירות הכלליות לכנסת יועלה ל-4%; שינוי חוקי היסוד יתאפשר רק ברוב מיוחד של 70 חברי כנסת וחוק אשר נפסל על ידי בג"ץ בשל היותו אי חוקתי – לא יחוקק מחדש על ידי הכנסת אלא ברוב מיוחד של 70 חברי כנסת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ועידת קדימה ,יוני 2012. דרור עינב
הוועידה אמורה לייצר את "תעודת הזהות" הרעיונית של המפלגה. ח"כ נחמן שי/דרור עינב

חבר הכנסת ישראל חסון ריכז את נושא שוויון ההזדמנויות למיעוטים, והציע בין היתר לאשר את הבניה הבלתי חוקית המסיבית בקרב ערביי ישראל תמורת תשלום מסים, ולהחיל מעתה ואילך את אכיפת החוק על בניה לא חוקית. "המדינה תזהה ותפעל לטיפול במצוקות המיעוטים שבקרבה באופן שיקל על תהליך השתלבותם בחברה הישראלית", נכתב במצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully