וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה תהיה השמורה הימית הגדולה בעולם?

"שונית המחסום הגדולה" לחופי אוסטרליה, בשטח של כ-3 מיליון קמ"ר, תוגן על ידי הממשלה האוסטרלית מדייגים ומקידוחי נפט וגז. שר איכות הסביביה: "נוביל את הגנת הים בעולם"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס, עריכה אמיר קוטיגרו)

אוסטרליה הודיעה אתמול (חמישי) על הגדרת "שונית המחסום הגדולה" (Great Barrier Reef), והאזור הסובב אותה כשמורה הימית הגדולה בעולם. המשמעות של הגדרת האזור, הנחשב לאחד ממקומות הצלילה המרהיבים ביותר בעולם, כשמורה היא הגבלת הדיג וקידוחי הנפט והגז בכלל השטח, המשתרע על פני 3.1 מיליון קילומטרים רבועיים, ומכילים בתוכם את שונית האלמוגים המפורסמת של אוסטרליה. מדובר בצעד משמעותי לשימור הסביבה הימית ביבשת אוסטרליה.

יו"ר המועצה להגנת הסביבה באוסטרליה, דון הנרי, אמר כי התכנון הוא להפוך את אוסטרליה למובילה עולמית בתחום ההגנה על הסביבה הימית. עם זאת, הוא הזהיר כי "אזור הצפון-מערב המרוחק של המדינה, בו ישנה כבר תשתית מבוססת של קידוחי נפט וגז, נשאר פגיע להמשך חיפושי אנרגיה עתידית". באזור ישנם ריפים רדודים רבים, המסייעים למערכת הטרופית להתגונן מפני כרישים, אלמוגים ומיני דגים רבים. לכן, לשמורה ישנה חשיבות גדולה בשמירה על האיזון הימי הטבעי ביבשת אוסטרליה.

שונית המחסום הגדולה. רויטרס
השונית מלמעלה/רויטרס

"הגיעה השעה שהעולם ישנה את גישתו"

שר איכות הסביבה האוסטרלי, טוני בורק, טען כי ממשלתו צפויה לשלם כמאה מיליון דולרים אוסטרליים לתעשיית הדיג באזור, כפיצוי על ההגבלים החדשים שיחולו עליהם החל מהמשך השנה. בורק הוסיף ואמר כי הוא "מקווה שהשמורה החדשה תשמש כסמן דרך עבור שאר העולם בתחום ההגנה על הסביבה בכלל, והסביבה הימית בפרט".

לדבריו, הרכבם הכימי של המים השתנה במאה השנים האחרונות, בגלל תהליכים של חומציות ובגלל זיהום. "יש פחות חיים במים מאשר בעבר. שאריות של כימיקלים ופלסטיק נמצאים בשיעור גבוה מבעבר", הסביר השר. "הגיעה השעה שהעולם ישנה את גישתו לגבי שמירה על האוקיינוסים שלנו, ואוסטרליה מובילה היום את המהלך המקיף ביותר להפיכת אזורים ימיים לשמורה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אזור שונית המחסום הגדולה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully