וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד: ספינה נשברה לשניים, חשש לדליפת נפט

3 חודשים לאחר שנתקעה על שונית לחופי ניו זילנד וגרמה לאסון האקולוגי הקשה בתולדותיה ולמותם של 20,000 עופות, נבקעה הספינה "רינה" לשניים. מאמצים למנוע דליפת עוד מאות טונות נפט

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

גורמים רשמיים בניו זילנד אישרו הלילה (ראשון) כי ספינת המשא "רינה", התקועה זה יותר משלושה חודשים על שונית אלמוגים סמוך לחופי ניו זילנד, וכבר גרמה לדליפת יותר מ-300 טונות נפט לים, נבקעה לשני חלקים כתוצאה מפגיעת גלים גבוהים, ויש חשש שעוד מאות טונות של נפט שעדיין נמצאות עליה יישפכו גם הן לים. צוותים מיוחדים נשלחו למקום, והצליחו להוציא מהספינה יותר מ-1,000 טונות נפט, אך עוד לפחות 385 טונות עדיין נמצאות על הסיפון.

ספינה נשברה לשניים בניו זילנד. רויטרס
"חל שינוי משמעותי בן לילה", הספינה החצויה לשניים/רויטרס

"רינה", שהפליגה תחת דגל ליבריה, נתקעה ב-5 באוקטובר על השונית "וול-מרקט אסטרולייט", 22 קילומטרים מחוף טארנגה שבאי הצפוני ומאז נשפכו לים כ-300 טונות של נפט. לפי ההערכות עד כה, לפחות 20,000 עופות ימיים באזור מתו כבר כתוצאה מהזיהום. קברניט הספינה וקצינים בכירים נוספים בה עשויים לעמוד בפני אישומים שונים הנוגעים לגרימת התאונה, שתוארה על ידי התקשורת המקומית כ"אסון האקולוגי הגדול בתולדות ניו זילנד".

"חל שינוי משמעותי במצבה של הספינה בן-לילה, כשלפתע נשברה לשני חלקים הנמצאים כעת במרחק של 20-30 מטר זה מזה", הסביר הלילה דובר ממשלת ניו זילנד לעניינים ימיים, רוס הנדרסון. "יש כמות נכבדה של פסולת שנשפכה מהספינה אל הים". בכוחות ההצלה הוסיפו כי שני חלקי הספינה עדיין נמצאים על השונית, אולם הם חשופים כעת יותר לנזק נוסף.

לקריאה נוספת
אסון בניו זילנד: כדור פורח עלה באש, 11 נהרגו
צפו: מסוק נשבר לשניים והתרסק מול המצלמות
צפו: הפינגווינים שחולצו מדליפת הנפט שבו לים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully