וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הפינגווינים שחולצו מדליפת הנפט שבו לים

22.11.2011 / 14:15

העופות המגושמים שחולצו מדליפת הנפט בניו זילנד, אסון הטבע הגדול ביותר שפקד את האיים, זכו לטיפול צמוד ולמעקב רפואי. את המלבושים הצמריריים שבהם התפנקו, הם נאלצו להשאיר מאחור

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

סוף טוב עבור הפינגווינים הניו-זילנדים: 49 גוזלים של פינגווינים כחולים הושבו היום (שלישי) לים הקפוא מול חופי טאורנגה בחצי הצפוני של המדינה, לאחר שחולצו ממנו בעקבות דליפת הנפט הגדולה מספינת המטען "רנה" בתחילת חודש אוקטובר.

340 ציפורים חולצו אז בעקבות דליפת הנפט, הנחשבת לאסון הטבע הגדול ביותר בתולדות ניו זילנד. ספינת המטען עלתה אז על סרטון, סמוך לחוף טאורנגה, והזרימה מאז כ-350 טונות של נפט למי הים, מתוך 1,700 הטונות שהיא נושאת. בעוד הספינה עדיין תקועה, והמאמצים לחלץ ממנה את מכולות הנפט שעוד נותרו עדיין נמשכים, טיפל בבעלי החיים צוות מיוחד, שהעניק להם טיפול מסור וצמוד.

אחראית צוות החילוץ, קרי מורגן, סיפרה על החזרתם לטבע של 49 הפינגווינים, הראשונים מבין החיות שחולצו לחזור אל הים, כי "זהו ציון דרך חשוב עבורנו. היינו כאן ממש מההתחלה, מה-5 באוקטובר". היא הוסיפה כי "יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור, אבל זה מאוד מאוד נחמד לראות את הציפורים הללו שבות למקומן הטבעי. זה נהדר".

סיפורם של 49 הפינגווינים זכה לפרסום רב ברחבי העולם, לאחר שתמונותיהם עטופים בסוודרים שסרגו להם במיוחד הציפו את הרשתות החברתיות ואת כלי התקשורת. מעריציהם אולי לא יוכלו להמשיך לעקוב אחריהם, אבל צוות החילוץ דווקא יוכל לעשות זאת, באמצעות שבבים זעירים שהושתלו בהן על מנת שניתן יהיה לפקח ולהשגיח עליהם במהלך השנה הקרובה.

ניו זילנד: "כתם הנפט - האסון החמור בתולדותנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully