וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בניו זילנד: כדור פורח עלה באש, 11 נהרגו

7.1.2012 / 1:45

בתאונה האווירית החמורה במדינה זה 33 שנים, נספו כל נוסעי כלי הטיס. עדים סיפרו שהכדור פגע בכבלי חשמל והתרסק מגובה נמוך. נשיא איגוד הבלונאים: זכרו שהפרחת בלונים היא מקצוע בטוח

כדור פורח התלקח ועלה באש בניו זילנד, התרסק לקרקע וכל נוסעיו נספו - כך דיווחה הבוקר (שבת) המשטרה בוולינגטון הבירה. על הבלון היו עשרה נוסעים וטייס. מדובר בתאונה האווירית החמורה ביותר במדינה הקטנה זה 33 שנים.

לדברי המשטרה, שבריו של כלי הטיס אותרו בחווה בקרטרטון, כ-80 קילומטרים צפונית-מזרחית לוולינגטון, באי הצפוני של ניו זילנד. התאונה התרחשה כמה דקות לפני השעה 07:30 (שעון מקומי) במזג אוויר נוח למדי, באזור שבו מופרחים כדורים רבים.

צפו בצילומים מזירת התאונה (CNN)

עדי הראייה סיפרו על התאונה הקשה. "לא האמנתי למראה עיני", צוטט דיוויד מקינלי בטלוויזיה הממלכתית. "הלהבות הגיעו מצדו החיצוני של הסל אל החבלים", סיפר. לדבריו, ברגע שהאש הגיעה אל חופת הכדור והציתו אותה, כלי הטיס כולו התרסק אל הקרקע במהירות, מגובה של עשרים מטרים בלבד.

עד ראייה נוסף סיפר כי ראה את הבלון הפורח פוגע בכבלי חשמל, ואמר כי הזרם לאזור ניתק לזמן מה אחרי ההתרסקות. עדים אחרים סיפרו כי ראו שני בני אדם קופצים מהבלון זמן קצר לפני שפגע בקרקרע.

זו התאונה האווירית החמורה ביותר בניו זילנד מאז 1979, אז התרסק מטוס ועליו 257 נוסעים. נשיא האגודה לבלונים פורחים בניו זילנד, מרטין סטייסי, אמר כי "מדובר בזמן קשה לכל מטיסי הבלונים". הוא ביקש להזכיר כי הפרחת בלונים עדיין נחשבת לאחת מצורות הטיס הבטוחות ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully