וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תושבי תל אביב יפונו במקרה של מתקפת טילים"

בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית אמר מפקד מחוז דן בפיקוד העורף כי ההערכה היא שבמלחמה הבאה יפגעו מאות טילים בתל אביב ובסביבתה. "אף אחד לא יוכל לשתות קפה בדיזנגוף"

ישראל תפנה את כל אוכלוסית תל אביב במקרה של מתקפת טילים, במיוחד אם הם יהיו לא קונבנציונליים - כך אמר אל"מ אדם זוסמן, מפקד מחוז דן בפיקוד העורף, בראיון עימו שפרסמה היום (שלישי) סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

"במקרה של מתקפת טילים על מרכז ישראל, במיוחד לא קונבנציונלית, אוכלוסיית תל אביב וערים נוספות יפונו וימוקמו באזורים אחרים של המדינה", אמר זוסמן. "פינויים המוניים יצאו לפועל במקרה של מתקפה לא קונבנציונאלית ואם בניינים יהרסו על ידי טיל".

זוסמן ציין כי ישראל ממשיכה להתמודד עם איומים משמעותיים מצד אירן ובנות בריתה, חיזבאללה וחמאס. "אנו מעריכים שבמקרה של מלחמה, מאות טילים יפגעו בתל אביב ובערים הקרובות אליה. כתוצאה ממתקפות אלה, יהיו מאות נפגעים ישראלים. במלחמה הבאה, אף אחד לא יוכל לשתות קפה בדיזנגוף. אזרחי ישראל יצטרכו להתמודד עם האיום. כיום, כל אזרח מאוים בישראל".

"אנחנו נערכים לתרחיש הגרוע ביותר"

זוסמן הדגיש כי לישראל יש כמה מהמערכות ההגנה האוויריות המתוכמות בעולם, אך המדינה אינה יכולה להסתמך על אף מערכת שתספק הגנה מלאה. "אנחנו נערכים לתרחיש הגרוע ביותר", הסביר.

הוא ציין כי עדיין המוכנות אינה מלאה, כאשר במחוז דן לכ-30% מהתושבים אין מסכות גז. לדבריו, באזורים אחרים, ננקטו צעדי מנע, שכוללים תרגילים קבועים והכנה של בתי חולים להתמודדות עם האפשרות של טיפול בנפגעים תחת מתקפה.

עוד בנושא
האם המדינה ערוכה למתקפת טילים?
זה רק תרגיל, בינתיים: כיפת ברזל תיפרס בגוש דן
ברק: אין איום ממשי בירי טילים כימיים לעבר ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully