וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רק תרגיל, בינתיים: כיפת ברזל תיפרס בגוש דן

26.3.2012 / 12:54

כחלק מבחינת אפשרויות לשעת חירום, תיפרס כיפת ברזל בימים הקרובים באזור גוש דן, ובהמשך ייבחנו מיקומים גם בצפון הארץ. הערב תבחן גם מערכת ההתרעה ברדיו האזורי

הנאים השכנים בעיניכם? מערך ההגנה האווירית של צה"ל יפרוס ביממה הקרובה (שני) את רכיבי סוללת כיפת ברזל במספר מוקדים בפאתי גוש דן, במטרה לבחון את ההיערכות לקראת שעת חירום. גורם צבאי הדגיש כי מדובר בתרגול, ולא בפריסה מבצעית. בחודשים הקרובים, מתכננים במערך לפרוש סוללות דומות גם באזור הצפון.

בתו כך, פיקוד העורף יקיים במהלך השבוע סדרת ניסויים, במהלכה ייבחנו טכנולוגיות חדשות להתרעת הציבור מנפילת טילים ורקטות. ראש מחלקת תקשוב והתרעה בפיקוד העורף, סגן-אלוף גיל הופמן, סיפר כי היום בשעה 19:10 יתקיימו תרגילי ניסוי ובדיקה ב-18 תחנות רדיו אזוריות, על מנת להפוך את מערכת ההתרעה של פיקוד העורף למבצעית. במסגרת התרגיל תישמע הודעה "אזעקה בבאר שבע", ולפיכך ידעו בזמן חירום תושבי העיר כי עליהם לעבור למרחבים מוגנים.

סגן-אלוף הופמן ציין כי ההחלטה להפוך את המערכת למבצעית נעשתה בשיתוף פעולה עם תחנות הרדיו והרשות השנייה. עוד ציין הופמן כי המערכת נוסתה בסבב ההסלמה האחרון בדרום, במהלכה התבצעו פריצות שידור לתחנות רדיו דרום 101.5 FM ו-97 FM. מחלקת התרעה ותקשוב תקיים ביום חמישי תרגיל נוסף, הפעם בגלי צה"ל. במסגרת הניסוי תתבצע פריצת שידור מאזור גדרה ועד חדרה כדי לבחון את המערכת הארצית.

הופמן הוסיף כי המערכות הללו מצטרפות לשכבות התרעה נוספות, כדוגמת ניסוי שבוצע בשבוע שעבר לשליחת SMS למכשירים סלולריים הממוקמים באותו תא שטח שבו אמור ליפול הטיל. שכבה נוספת תכלול העברת טקסטים לכל מקלטי הרדיו בכלי הרכב ובבתים. בשלב מאוחר, שוקלים גם מערך של פריצה לשידור בטלוויזיה, ואמצעים נוספים.

עוד בנושא
משרד החינוך: מקלטים בבתי הספר ייפתחו לציבור
ברק: אין איום ממשי בירי טילים כימיים לעבר ישראל
מערכת ההגנה כיפת ברזל תוצב השבוע באזור המרכז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully