וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת ההגנה כיפת ברזל תוצב השבוע באזור המרכז

20.2.2012 / 0:18

בצה"ל אומרים שמדובר בהליך שגרתי שנקבע מראש כדי לבחון את מערכות התקשורת של הסוללה ואת המכ"ם שלה. הסוללה לא תהיה חמושה. במקביל יתקיים היום תרגיל רעידת אדמה בבתי הספר

כמעט שנה אחרי שדווח על כך לראשונה, חיל האוויר יציב באזור המרכז סוללה של מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל". המערכת תועבר בסוף השבוע הקרוב לאזור גוש דן, במסגרת בדיקות שעורך מערך ההגנה האווירי של החיל למערכות השונות של הסוללה.

הסוללה שתוצב באזור המרכז לא תחומש בטילים, אלא תיועד לבדוק את מערכות התקשורת שלה מול הסוללות המוצבות בשאר חלקי הארץ את מערכת המכ"ם שלה. יתר המערכות, שהוצבו בשנה האחרונה בדרום הארץ, שונעו בין חיפה לרחובות ובין מקומות נוספים. גורם צבאי אמר כי המערכת תמשיך לנוע בחודשים הקרובים למקומות אחרים, ובין היתר לנקודות בצפון הארץ שנבחרו מראש, כדי למפות נקודות הגנה שעליהן תצטרך להגן במקרה חירום.

מערכת כיפת ברזל משגרת טיל ליירוט רקטת קסאם. AP
בצה"ל אומרים שמדובר בשינוע שגרתי וצפוי של המערך/AP

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מערכת כיפת ברזל נמצאת בקליטה מבצעית, במסגרתה מוצבת הסוללה מעת לעת באתרים שונים ברחבי המדינה. השבוע, כחלק מתכנית הקליטה המבצעית, מוצבת המערכת באזור גוש דן למשך מספר ימים".

הישראלים חוששים ממלחמה - ומזמינים אלפי ערכות מגן

במקביל, יתקיים בבוקר (שני) תרגיל כלל ארצי במוסדות החינוך, שידמה ירידה למקלטים במקרה של רעידת אדמה. בתרגיל ישתתפו כוחות של פיקוד העורף והמשטרה, יחד עם צוותי מד"א וכבאים.

בצה"ל אומרים כי התרגיל תוכנן מראש, ונועד "להעמיק את שיתוף הפעולה" בין הרשויות המקומיות לפיקוד העורף ולארגוני החירום. בשבוע שעבר הודיעה חברת דואר ישראל כי בשל חששם של אזרחים רבים ממלחמה אפשרית מול אירן, מורגש זינוק עצום בביקוש לערכות מגן. בחברה דיווחו למשרד הביטחון כי בשבועות האחרונים גבר מאוד הביקוש לערכות, וכי ממוצע ההזמנות עלה פי חמישה, ועומד על 500 ליום, שהן כ-1,500 ערכות.

(עידכון ראשון: 19:00)

באפריל 2011: "כיפת ברזל" הוצבה באשקלון
בצה"ל מבהירים: המערכת לא יעילה לחלוטין
בינתיים, ירי הרקטות אל יישובי הדרום נמשך

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully