וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כיפת ברזל" הוצבה באשקלון: בדרך לניסוי מבצעי

4.4.2011 / 12:19

לאחר שבשבוע שעבר הוצבה סוללה ראשונה בבאר שבע, הוצבה היום סוללה נוספת של מערכת ההגנה מפני טילים באשקלון, לקראת "ניסוי מבצעי". ראש העירייה: "המערכת תעניק ביטחון לתושבי העיר"

רויטרס

(צילום: רויטרס ושי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: רועי כ"ץ)

סוללה שנייה של מערכת ההגנה מפני טילים לטווח בינוני, "כיפת ברזל", הוצבה הבוקר (שני) על ידי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר באזור אשקלון, בהנחיית שר הביטחון, במטרה להגן על העיר ועל אשדוד מצפון לה. יצוין כי קרון השליטה והבקרה של המערכת הוצב בנקודה אחרת. בימים הקרובים, בתום פעולות התאמה שיבוצעו לה, על חלקיה ותא השטח עליו היא אמונה, תיכנס לשלב המוגדר בחיל האוויר כ"ניסוי מבצעי". בחודשים הקרובים צפויה המערכת לנדוד בין אתרים שונים ברחבי הארץ, ובהם אתרים באזור גוש דן.

ראש עיריית אשקלון, בני וקנין, בירך על ההחלטה להציב את הסוללה בעירו. "זו החלטה נכונה, שתעניק ביטחון לתושבי העיר, ותחזק את החוסן שלה" אמר וקנין, שהוסיף כי "בשבועות האחרונים עשינו מאמץ גדול לשכנע את מקבלי ההחלטות להציב את המערכת בסמוך לאשקלון, ואני שמח שקיבלו את דעתנו".

בשבוע שעבר הוצבה הסוללה הראשונה של "כיפת ברזל" בבאר שבע. עם זאת, בצה"ל מבהירים כי גם הסוללה הזו, כמו זו שהוצבה באשקלון, לא תעניק הגנה מפני ירי של מרבית פצצות המרגמה הנמצאות בידי הפלסטינים בעזה, וכן לא נגד ירי רקטות קסאם.

"מערכת 'כיפת ברזל' עדיין בשלב ניסיוני, ובכל מקרה אין באפשרותנו לפרוש סוללות כך שנוכל להגן על כל בית ספר, על כל בסיס ועל כל מתקן", אמר בשבוע שעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "המענה האמיתי לאיום הטילים הוא בשילוב של אמצעי תקיפה עם אמצעי הגנה ובעמידה איתנה של הממשלה ושל הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully