וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת התחתית הוצפה במים, הנוסעים צעדו בחושך

שני מיליון ליטר מים נשפכו למנהרה של קו סנטרל בלונדון. הרכבת שותקה, ומאות נוסעים נאלצו לרדת מהקרונות ולצעוד במשך שעות עד ליציאה. האם הקו ישוקם עד האולימפיאדה?

דרמה בלונדון: קבלנים שעשו עבודות תשתית במזרח הבירה הבריטית פגעו בטעות בצינור מים בן מאה שנים. כתוצאה מהפיצוץ, שהיה השבוע סמוך לתחנת סטרפורד, זרמו שני מיליון ליטרים של מים למנהרה של קו סנטרל ברכבת התחתית. קרונות רבים הושבתו ומאות נוסעים מבוהלים נאלצו לצעוד במשך שעתיים בחשיכה, עד לנקודת היציאה. "לא ראיתי דבר כזה מעולם", אמר אחד הנוסעים, "הרחוב הפך לנהר, וחלפו ארבע שעות עד שהגעתי הביתה". הוא התלונן: "אם אלה התקלות שיש עכשיו, מה יהיה באולימפיאדה?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנוסעים צועדים במנהרה החשוכה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השיבוש הקשה בקו, שהיה יכול בקלות להפוך לתאונה, היה ביום רביעי, וההפרעות בתנועת הרכבות החולפות בו נמשכו לפחות עד אתמול בערב. מדובר בקו המרכזי המוביל בין מרכז לונדון לאצטדיון האולימפי בסטרדפורד.

הסיוט של הקיץ: תקלות, פקקים ושביתות נהגים

תושבים רבים בלונדון שהתראיינו לעיתונות המקומית הביעו חשש כי הרשויות יתקשו לשקם את הקו עד תחילת המשחקים האולימפיים, בסוף החודש הבא. במהלך האולימפיאדה, צפויים לחלוף בלונדון מיליוני תיירים, והעומס על מערכת התחבורה הציבורית יגבר פי כמה וכמה.

גורמים רשמיים אמרו לכלי התקשורת כי יש חשש כי הרכבת התחתית, שהתשתיות הישנות ביותר בה נבנו לפני 150 שנים, לא תעמוד בלחץ. זאת, על אף שהושקעו 9.3 מיליארד לירות סטרלינג בהכנה של העיר למשחקים ולחגיגות שיתלוו אליהם.

ברכבת התחתית חולפים מדי יום 12 מיליון בני אדם, ובתקופת המשחקים האולימפיים, צפויים להתווסף אליהם כשלושה מיליון נוסעים. הנהלת הרכבת עשתה שיפוצים נרחבים בתחנות המיושנות ובקרונות שממילא סובלים מתקלות חוזרות ונשנות. עם זאת, החשש העיקרי הוא משביתה פתאומית של נהגי הקרונות. במקביל, העירייה הכינה נתיבי נסיעה ציבוריים מיוחדים, וקראה לציבור להעדיף רכיבה באופניים, או בעיקר, ללכת ברגל.

לקריאה נוספת:
צפו באישה שהושלכה לפסי הרכבת התחתית
העירייה מתכוננת לאולימפיאדה בעזרת טילים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully