וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 הרוגים ברחבי סוריה; תושבי דרעא: "בוצע כאן טבח"

ניר יהב

9.6.2012 / 13:48

גורמי האופוזיציה דיווחו כי כוחות אסד ממשיכים להפגיז בעיר, מנעו מעבר רופאים ו"חטפו נשים ופצועים כדי לעורר פרובוקציה". תושב דרעא שאיבד את כל משפחתו: "מבטיח לנקום"

האופוזיציה הסורית דיווחה בצהריים (שבת) כי מניין ההרוגים היום במדינה עלה ל-30 בני אדם, כאשר במקביל ארגון זכויות האדם הסורי מסר כי צבא סוריה ממשיך להפגיז את שכונת דרעא אל-בלד שבעיר דרעא, "ויש שם מספר גדול של הרוגים ופצועים". גם בעיר חומס דווח על עימותים בין כוחותיו של אסד לבין כוחות המורדים.

תושבי העיר דרעא טוענים כי כוחות הביטחון הסורים "ביצעו טבח" בעיר, שהפגיזו הלילה במכוון בתים של אזרחים חפים מפשע, ביניהם נשים וילדים. לדברי מקורות באופוזיציה הסורית, כוחות הביטחון "חטפו נשים ופצועים כדי לעורר פרובוקציה וכן עצרו רופאים כדי לא לאפשר להם להגיע סיוע לפצועים". התושבים הוסיפו ואמרו כי הם "חוששים ממעשי טבח נוספים". תושב דרעא אמר לרשת אל-ערביה כי מבין ההרוגים יש משפחה אחת "שנהרגה כולה" ורק אחד ממנה נשאר בחיים "והבטיח לנקום".

לפי הדיווח, כוחות הביטחון הסורים מנסים להשתלט על השכונות חאלדיה, ג'ורה א-שיאח, קראביס ואל-קסור - שם שולטים המורדים מזה חודשים, בניסיון לדכא את פעילות המורדים שם ולהשתלט עליה. כתוצאה מכך נהרגו לפחות שמונה נשים.

משקיפי האו"ם במזרעת קובייר, אזור הטבח במחוז חמה

על פי אחד מדיווחי האופוזיציה, אחד הפגזים נורה לעבר חדר ילדים בבית בעיר חראכ שבמחוז דרעא. נזק רב נגרם לבית, אך לא דווח אם הילדים נפגעו בתקיפה. במקביל דיווחה האופוזיציה על כך שצבא סוריה פשט הבוקר על העיירה אבטע, מכניסתה הצפונית, תוך שחייליו יורים לכל עבר וללא שום הבחנה. עדי ראייה דיווחו על נפגעים מהירי. עוד דווח, כי החיילים מבצעים גל מעצרים נרחב ופושטים על הבתים באזור.

אתמול אישר האו"ם כי משלחת המשקיפים הגיעה לכפר אל-קובייר שבמחוז חמה, שם בוצע הטבח. עם זאת, ציין דובר מטעם האו"ם כי רשמיהם של המשקיפים יפורסמו רק לאחר צאתם מהאזור. "לא נעביר פרטים עד שהמשקיפים ישובו", אמר.

חדר הילדים שנפגע הלילה באחת ההפגזות

דיווח אחר התייחס לירי טילים ופגזים בכפר סרג'ה שבמחוז אידליב. במקביל, דיווחה האופוזיציה שגם בבירה דמשק פרצו עימותים בין כוחות המורדים לבין צבאו של הנשיא, בשאר אסד. עדי ראייה דיווחו על הדי פיצוצים עזים שנשמעו בעיר. לפי הדיווחים, הלחימה מתמקדת בעיקר בפרברי הבירה.

כוחות הביטחון מפגיזים בסוריה. רויטרס, רויטרס
הלחימה מתמקדת בעיקר בפרברי דמשק/רויטרס, רויטרס

אמש דווח, כי בזמן שמשלחת משקיפי האו"ם סיירה בכפר מערזאף ובכפר הסמוך אל-קובייר שבמחוז חמה בסוריה, בהם אירע הטבח במהלכו נרצחו קרוב למאה בני אדם, נמשכו הקרבות בין כוחות אסד למתנגדיו. על פי הדיווחים, 47 בני אדם נהרגו בעימותים ברחבי סוריה מאש כוחות הביטחון. האופוזיציה דיווחה כי צבא סוריה הפגיז בכבדות את הכפר אל-חפה שבמחוז לטקיה והבעיר שדות בכפר א-דפיל הסמוך.

השליח המיוחד של האו"ם ושל הליגה הערבית, קופי אנאן, בדיון בעצרת הכללית. 7 ביוני 2012. AP
הקרבות נמשכו גם בזמן סיור משלחת האו"ם. שליח האו"ם, קופי אנאן/AP

על אף מאמצי המשטר, מתפרסמות עוד ועוד עדויות מן הטבח האכזרי שגבה את חייהן של משפחות שלמות. פול דנהר, כתב רשת BBC שהצטרף למשקיפי האו"ם כשנכנסו לאזור הטבח, דיווח כי "ברור ונהיר שנעשה כאן פשע נורא". הוא הוסיף כי ריח הגופות החרוכות ומראה בתים שרופים עד היסוד קיבלו את פניהם של המשקיפים וכי "זה היה מחזה מחריד". הוא שחזר את ביקורו באחד הבתים בכפר: "נכנסתי פנימה וראיתי חלקי גופות. הכל היה מכוסה בדם. מישהו ניסה לגרוף את הדם לפינה בעזרת מגב, אך נאלץ לוותר."

דוברת מטעם האו"ם, סוזן רושה, שבה אתמול לדמשק לאחר סיור בכפר. לדבריה, אחד הבתים באזור נפגע ישירות מטיל, בעוד רבים אחרים נשרפו על יושביהם. "ניתן היה להריח צחנת גופות, ולראותן ברחבי כל הכפר", אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריה, הכפר היה ריק מיושביו בבוקר, אולם תושבי הכפרים השכנים הגיעו למקום להעיד בפני המשקיפים. "היו סתירות במידע", ציינה רושה, "צריך לחזור אחורה, להצליב את כל מה ששמענו ולבדוק מי באמת נהרג או נעדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully