וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ בדמשק, רבבות מפגינים נגד אסד ברחבי סוריה

ניר יהב

8.6.2012 / 13:57

האופוזיציה מדווחת על ירי לעבר מפגינים בהפגנות ועל הפגזות באזור חמה, חומס ולטקייה. "בכל דקה נוחתים חמישה פגזים", סיפרו הגורמים. שני הרוגים בפיצוץ מכונית תופת בבירה

הפגנות ענק החלו בצהריים (שישי) ברחבי סוריה נגד משטרו של הנשיא, בשאר אסד, בהשתתפות רבבות בני אדם תחת הסיסמה "מהפכנים וסוחרים יד ביד עד הניצחון". זאת, בניסיון לרתום את אנשי העסקים הסורים ואת אנשי המעמד העליון להצטרף באופן פעיל להתקוממות נגד משטר אסד.

האופוזיציה דיווחה כי כוחות הביטחון הסורים יורים לעבר מפגינים בכמה מוקדים. בין היתר, דווח כי כוחותיו של אסד יורים אש חיה לעבר מפגינים בדמשק, כמו גם על מפגינים באל-בוכמאל. בנוסף, יש עדויות על הפגזות וירי לעבר העיר חלפאיא שבפרברי חמה וכן הפגזות כבדות על הכפרים אל-חקה וג'נכיל במחוז לאטקייה. לפי הדיווחים, תושבים רבים נמלטים מבתיהם מחשש שייפגעו.

בנוסף, כלי תקשורת ערביים דיווחו כי שני בני אדם נהרגו ו-15 נוספים נפצעו כתוצאה מפיצוץ של מכונית תופת ברחוב "א-ת'אוורה" בבירה. בשלב זה, לא ברור מי עומד מאחורי פיצוץ המכונית, אך כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה האשימו "קבוצות טרור חמושות" באחריות לפיגוע.

"בכל דקה נוחתים חמישה פגזים על השכונה"

במקביל, דיווחה האופוזיציה כי הצבא מפגיז את שכונת חאלדיה שבעיר חומס מאז שעות הבוקר. בנוסף, דיווחה האופוזיציה כי כוחות נוספים מנסים לפשוט על השכונה. ארגון זכויות האדם הסורי דיווח כי "בכל דקה נוחתים חמישה פגזים על השכונה". לדבריו, מדי רבע שעה ההפגזה מפסיקה ואז מיד מתחדשת ביתר שאת. עוד דיווח הארגון, כי שני אנשי כוחות הביטחון נהרגו בפיצוץ מכונית תופת שאירע בעיר אידליב ליד בניין של משטרת סוריה.

מנגד, דיווחה התקשורת הסורית כי כוחות הביטחון הסורים חשפו כמות גדולה של נשק חדיש ומתקדם בכפר ראס מערה יברוד שבפרברי דמשק, ברכב שהגיע דרכו מלבנון. לטענת הסורים, בין היתר אותרו מכונות יריה ישראליות, מטעני נפץ ישראלים, טילי לאו, רובים, פגזי RPG, מכשירי קשר מתקדמים וכדורים מסוגים שונים.

סין גינתה הרג האזרחים: "להעניש את המבצעים"

פקחי האו"ם אמורים לנסות היום להגיע לאתר באזור חמה בו אירע השבוע הטבח בו נהרגו עשרות בני אדם, אחרי שנורו כשניסו להגיע לשם אתמול. הטבח אירע בשני כפרים מרכזיים - הכפר מזרעת אל-קובייר, הנמצא 20 ק"מ ממערב לעיר חמה, ושני ק"מ מהכפר השני, מערזאף. חבר צוות הפקחים אמר כי צוות שני מהבירה דמשק יצא למזרעת אל קובייר.

בעוד מרחץ הדמים נמשך, התייחסו בצלב האדום למצב בסוריה ואמרו כי יותר ויותר אזרחים נאלצים לנטוש את בתיהם כדי להימלט מהקרבות בין הצבא למורדים. לדברי הארגון, אנשים חולים ופצועים מתקשים להשיג שירותי רפואה או להשיג מזון.

בנוסף, סין קראה לשני צדדי הקונפליקט לעצור את האלימות במדינה וליישם את תוכנית השלום של שליח האו"ם, קופי אנאן. "סין מגנה בחריפות הרג של אזרחים חפים מפשע וקוראת להעניש את המבצעים", אמר דובר משרד החוץ הסיני, ליו ויינמין, בתדרוך יומי לעיתונאים. "ההתפתחויות בסוריה הופכות את מאמציו של אנאן לחשובים יותר".

דבריו נאמרו לאחר שאתמול התקיים דיון על המשבר בדלתיים סגורות במועצת הביטחון של האו"ם. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, טען בדיון כי כוחות הביטחון הסורים עושים ככל שביכולתם כדי לשבש את עבודת משקיפי האו"ם במדינה, ובין היתר עוקבים אחר תנועתיהם מהאוויר באמצעות מטוסים ללא טייס, עושים שימוש בנשק כבד ואף יורים בכדורים חודרי שריון.

עוד בנושא
באן קי מון: סוריה עוקבת אחרי המשקיפים באמצעות מזל"טים
הטבח בסוריה: "הברברי ביותר, רצחו ושרפו הגופות"
הטבח בסוריה ממשיך: לפחות 140 הרוגים בחמה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully