וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנורו - המשקיפים הגיעו לאזור הטבח בסוריה

ניר יהב

8.6.2012 / 16:50

כוחות הביטחון הסורים ירו אתמול על משקיפי האו"ם שניסו להגיע לאזור בו התרחש הטבח ביום חמישי בעיר חמה. אנאן לקלינטון: "להגביר הלחץ על אסד, עד שיפעל על פי תוכניתי"

כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה דיווחו כי משלחת משקיפי האו"ם שנמצאת בסוריה הגיעה בצהריים (שישי) לכפר מערזאף שבמחוז חמה, שם ובכפר הסמוך אל-קובייר אירע טבח שבמהלכו נרצחו קרוב ל-100 בני אדם. אתמול ניסו המשקיפים להגיע למקום אולם אנשי כוחות הביטחון הסורים ירו עליהם ולא אפשרו להם להגיע.

בתוך כך, דנה היום מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, עם שליח האו"ם לסוריה, קופי אנאן, בדרכים לסיום המשבר הסורי. סוכנות הידיעות AP דיווחה כי טרם פגישתם, קרא אנאן "להגביר את הלחץ" מצד המערב על משטר הנשיא אסד, עד שייאלץ לפעול על פי תוכנית השלום של אנאן. עוד הוסיף אנאן, כי בשיחתו עם שרת החוץ יציין את החשיבות בהגברת הלחץ על המשטר הסורי.

הפגנות המורדים היום בדמשק

במקביל, כלי התקשורת הסורים נוקטים את עמדת משטרו של הנשיא, בשאר אסד, הטוען כי ארגוני טרור הם שביצעו את הטבח ולא הצבא הסורי, ופרסמו הבוקר "עדויות" של תושבי שני הכפרים שסיפרו על "הטרור" שמשליטות קבוצות הטרור החמושות נגד אזרחים חפים מפשע המתגוררים בכפרים. אבו הואש, תושב אל-קביר, סיפר לטלוויזיה הסורית: "טרוריסטים חמושים הגיעו כשהם מצוידים בפגזי RPG. הם פשטו עליו וירו לעבר נשים וילדים. אני קורא לצבא הסורי להתערב כדי להגן עלינו מפני הטרוריסטים הללו".

תושב אחר, אבו חאלד, הכחיש את הדיווחים בכלי התקשורת לפיהם כוחות הביטחון ביצעו מעשה טבח בכפרים: "החמושים מטילים עלינו טרור. הם לוקחים את רכושנו, את המכוניות שלנו, ומי שמסרב להיכנע לדרישותיהם - הם שורפים לו את הבית ורוצחים אותו. אנו קוראים לרשויות הנוגעות בדבר לשים קץ לתופעה של החמושים הטרוריסטים הללו". אזרח אחר סיפר כי "הטבח" בוצע למעשה על ידי אותם טרוריסטים: "לכן ברחנו מחוץ לכפר".

אזרחים סורים מפגינים בחומס, היום:

לפי אותן עדויות, כמות התושבים שנרצחה על ידי אותם טרוריסטים קטנה בהרבה מכפי שפורסם. "תשעה אזרחים, מתוכם גם נשים וילדים, נרצחו. יצרנו קשר עם הגורמים הנוגעים בדבר. הם הגיעו, התעמתו עם הטרוריסטים והרגו אותם", סיפר אחד התושבים. תושבי אל-קובייר אף נקבו בשמותיהם של "הטרוריסטים" שביצעו את הרצח: מוחמד עלואן, מהדי עלואן, חאזם עלואן וסארי אל-חמדו.

משבשים את מאמצי המשקיפים

כזכור, בליל חמישי נהרגו קרוב ל-100 בני אדם, בהם נשים ולפחות 50 ילדים, בהתקפה של כוחות הביטחון הסורים בשורה של כפרים במחוז חמה הצפוני. עיקר הקטל התרחש כפר מזרעת אל-כביר, ועל פי הדיווחים, חלק מהקרבנות בכפר נדקרו למוות ולפחות 12 גופות הועלו באש. שלל הודעות גינוי הגיעו מרחבי העולם, ולצד זאת, מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון אמר בדיון בדלתיים סגורות בפני מועצת הביטחון כי כוחות הביטחון הסוריים משבשים את מאמצי המשקיפים, ואף עוקבים אחר תנועותיהם מהאוויר ומשתמשים בנשק כבד נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully