וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "העולם מספק לישראל כיסוי להמשך הכיבוש"

ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה כתב את הדברים בטור ל"גארדיאן" הבריטי והדגיש כי בבסיס "הבעיה הפלסטינית" עומד הכיבוש הישראלי. "מושיטים את ידנו לכל מי שחפץ בשלום"

"המפתח לביטחון הוא סיום הכיבוש", כך כתב ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה, בטור שפורסם היום (שישי) ב"גארדיאן" הבריטי. הטור הדגיש את חשיבות האחדות הפלסטינית, בעקבות מהפכות האביב הערבי שחווה המזרח התיכון\ והתייחס לצורך בהכרה הבינלאומית במדינה פלסטינית.

"ל'בעיה הפלסטינית' יש ממדים רבים", כתב הניה, "אך בבסיסה הכיבוש הישראלי, אשר מכחיש את הזכות הזו (לעצמאות) שאין להפקיעה, ומנסה לחפש 'פתרונות' כביכול במסגרתו. לצערי, כמה מהכוחות העולמיים מספקים לישראל כיסוי פוליטי". הניה המשיך וטען כי "איננו רוצים לתקוף אף אחד ולא נסכים שמישהו יתקוף אותנו. כפי שאמרנו ביותר מהזדמנות אחת, המפתח לביטחון הוא סיום הכיבוש". בנוסף, אמר הניה כי "אנו מושיטים את ידנו לכל מי שחפץ בשלום כדי לעבוד ביחד לסיום הכיבוש ולסייע לנו בהקמת מדינה, אשר העולם כבר הכיר בה".

סוגיה עיקרית שעלתה מדבריו של הניה היא תהפוכות האביב הערבי ורמיזה לשאיפות האיסלמיות של האזור כולו. "המציאות הפוליטית חוזרת וכל מה שהוא מותנה – כל מה שלא מושרש בהיסטוריה של עמי האזור שראשית תרבותם לפני אלפי שנים – נופל". ראש ממשלת חמאס המשיך לרמוז על רעיונות של אחדות איסלמית, תחת אומה ערבית גדולה: "העולם חייב להכיר בתוצאות הדמוקרטיה הפלסטינית – בייחוד כעת, כאשר מדינות האביב הערבי מבטאות מעבר דמוקרטי וחזרה לאותנטיות אבודה שלא תקרע את האזור לחלקים, אלא תקרב אותו ביחד".

בחודש שעבר אמר הניה כי חמאס לא תאפשר לעצמה להיגרר למלחמה נגד ישראל, אם האחרונה תתקוף באירן. בריאיון מיוחד עם סוכנות הידיעות רויטרס, אמר הניה כי "חמאס היא תנועה פלסטינית שפועלת בתוך השטחים הפלסטינים". הניה ביקש לסתור דיווחים קודמים על התקרבות בין תנועתו לטהרן. "אירן לא ביקשה מאיתנו דבר", הבהיר. הוא אמר כי בתנועה אף סבורים כי "אירן אינה זקוקה לחמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully