וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: אם ישראל תתקוף באירן, לא ניגרר למלחמה נגדה

11.5.2012 / 0:14

במסר שמשדר התרחקות מטהרן, אמר ראש ממשלת חמאס כי התנועה "פועלת בתוך השטחים הפלסטיניים". לגבי האסירים השובתים, רמז כי לא צפויה התקוממות נוספת, גם לא מצד הג'יהאד

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, אומר כי התנועה לא תאפשר לעצמה להיגרר למלחמה נגד ישראל, אם צה"ל יצא לתקיפה צבאית באירן. בריאיון מיוחד עם סוכנות הידיעות רויטרס, היום (חמישי) אמר הניה כי "חמאס היא תנועה פלסטינית שפועלת בתוך השטחים הפלסטינים". אתמול אמר בכיר חמאס, מחמוד א-זאהר, כי הוא אינו סבור שממשלת האחדות בישראל תגבש תכנית לתקיפה נגד אירן או ברצועת עזה.

הניה ביקש לסתור דיווחים קודמים על התקרבות בין תנועתו לטהרן. "אירן לא ביקשה מאיתנו דבר", הבהיר. הוא אמר כי בתנועה אף סבורים כי "אירן אינה זקוקה לחמאס".

הוא הביע תקווה ביחס למאמצי הפיוס בין הפלגים אחרי הדחתו של הנשיא מובארק במצרים. לדבריו, פתיחת מעבר רפיח, שאפשרה כניסה לרצועת עזה, היא ההישג הגדול של המהפכה במצרים. הוא הביע תקווה כי "בעזרת העם המצרי והיציבות במצרים, דברים ישתפרו אצל העם הפלסטיני". כשנשאל, בעקבות זאת, אם חמאס החליט לזנוח את המאבק המזוין, השיב: "כמובן שלא".

דיסקין: נתניהו וברק פועלים בנושא אירן מדחף משיחי

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד בלשכתו בטהרן. אפריל 2012. AP
נשאר לבד? נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בלשכתו בטהרן/AP

"איומיה של ישראל הם מוצהרים ואינם זקוקים לניתוח", אמר הניה, "אך אני חושב שלאיום זה יהיו השלכות מרחיקות לכת על האזור כולו". עם זאת, ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה אמר כי אין באפשרותו לחזות לגמרי את התרחישים הצפוים ממתקפה צבאית של ישראל באירן.

על שביתת האסירים: "הג'יהאד לא ינקוט צעדים מחוץ לקונצנזוס הלאומי"

באשר להקמת ממשלת האחדות בישראל, אמר הנייה כי זו הוקמה מצרכים פנימיים, למרות שהמהלך היה מושפע מ"מניעים חיצוניים". לדבריו, "ברמה החיצונית, אין ספק שמדובר בניסיון לרכך את השינויים הגדולים שהתחוללו באזור - מה שמכנים 'האביב הערבי' - ואולי גם כצעד מכין לקראת דברים נוספים", אמר. כשנשאל הניה אם כוונתו לתקיפה באירן, השיב: "אולי".

בהתייחסו למאות האסירים הפלסטינים השובתים רעב בישראל, במחאה על תנאי כליאתם ועל החזקתם של חבריהם במאסר ללא משפט, אמר הניה השביתה היא מבחן לישראל. הוא הזהיר כי אם ימות ולו אסיר אחד, הדבר יגרור השלכות חמורות. גם ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הזהיר בימים האחרונים מפני השלכות מותם של אסירים שובתים. בישראל, ח"כ ג'מאל זחאלקה אמר כי "שביתת הרעב של האסירים תצית אינתיפאדה שלישית"‏.

עם זאת, הניה שמר על טון מאופק יותר, ואמר כי "איני רוצה שאף אסיר בכלא הישראלי יהפוך לשהיד, ולכן אני דורש ליישם לגבי האסירים את החוקים הבינלאומיים. יש להתייחס אליהם כאל שבויי מלחמה", אמר. לדבריו, על ישראל להתייחס לאסירים בהתאם להבטחות שנתנה במסגרת עסקת שליט. "נפגשנו עם ראשי הג'יהאד האיסלמי", אמר הניה, "הם אישרו שכל התפתחות שלילית בנושאי האסירים תידון בחזית הלאומית ובפגישה בין הפלגים. הם לא ינקטו צעדים חד-צדדיים מחוץ לקונצנזוס הלאומי".

(עדכון ראשון: 22:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully