וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט בריוויק: שיחק משחק מלחמה במחשב 7 שעות ביום

עדות חדשה במשפט המחבל מנורבגיה אנדרס ברינג בריוויק מגלה כי הוא נהג לשחק ב"וורלד אוף וורקראפט", משחק רב משתתפים במחשב, קרוב לשבע שעות בכל יום במשך חודשים לפני הטבח

האם המחבל מנורבגיה שאב השראתו ממשחק מחשב? התביעה במשפטו של אנדרס ברינג בריוויק הביאה אתמול (רביעי) הוכחות כי במשך חודשים ארוכים הוא נהג לשחק במשך שעות מדי יום ב"וורלד אוף וורקראפט" – משחק תפקידים רב משתתפים במחשב, שבו מאמץ השחקן דמות בעזרתה הוא נלחם במפלצות ובדמויות אחרות.

על פי העדויות, בריוויק שיחק במשחק המחשב כשבע שעות בממוצע ביממה, בין החודשים נובמבר 2010 לפברואר 2011. הוא אימץ לעצמו שתי דמויות בשם "אנדרסנורדיק" ו"שמרנות". כאשר נשאל על העדות החדשה, בריוויק טען בכעס כי אין שום קשר בין המשחק לבין ההתקפה שביצע: "זה לא רלוונטי למקרה הזה בשום צורה". הוא אף איים לכבות את המיקרופון שלו, אם ימשיך להישאל על הנושא, כך לפי העיתון הנורבגי "ורדנס גנג".

תומאס היילנד אריקסן, אנתרופולוג נורבגי, אמר בראיון לרשת ITN הבריטית כי בריוויק ככל הנראה לא יכול היה להפריד בין המשחקים למציאות. אריקסן שימש כעד מומחה מטעם ההגנה לפני מספר חודשים. "הוא לא נראה כמי שמצליח להפריד בין המציאות הווירטואלית של 'וורלד אוף וורקראפט' ומשחקי מחשב אחרים למציאות", אמר אריקסן.

World of Warcraft Cataclysm טריילר משחק.
בריוויק אימץ לעצמו שתי דמויות. "וורלד אוף וורקראפט"

לפני מספר ימים נחשף כי אחד מחמשת השופטים במשפטו של בריוויק נתפס כשהוא משחק בסוליטר בזמן המשפט. בתמונות שפרסמה ביום שני התקשורת בנורבגיה, נראה השופט ארנסט הנינג אילסן, כשהוא משתעשע במשחק הקלפים במשך דקות ארוכות בזמן עדותו של פרופסור שבדי.

"השופטים עוקבים בתשומת לב לדברים הנאמרים והמוצגים לבית המשפט", הסבירה דוברת בית המשפט לסוכנות הידיעות הצרפתית, לא לפני שדאגה להבהיר כי אילסן אינו מכחיש כי שיחק בקלפים. "ישנן דרכים שונות להישאר מרוכז", המשיכה הדוברת, אירנה רם.

בריוויק רצח 77 בני אדם, בהם ילדים רבים, והביא לפציעתם של 242 נוספים בשני פיגועים בנורבגיה. בית המשפט מבקש להבין האם המפגע בן ה-33 שפוי, מה שיקבע אם יישלח לכלא או לא. במידה ולא, הוא יוחזק במכון פסיכיאטרי. בריוויק, שהודה בביצוע הרצח ההמוני, מכחיש כל אחריות פלילית, שכן לטענתו הפיגועים היו הכרחיים כדי להיאבק ברב-תרבותיות, "וכדי להימנע מפלישה מוסלמית לנורבגיה ולאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully