וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 5 מהדרום לאמה: ילד ביקש ממני לגעת באיבריו

רמי שני

6.6.2012 / 9:05

הילדה שבה ממשחק בחצר וסיפרה שילד בן 8 ביקש ממנה ומחברתה ללכת לחדר המדרגות, שם יגעו בו באיבריו המוצנעים "אם רוצות להיות גיבורות". אם הילד: "הילדות ממציאות הסיפור"

ילדה בת חמש מיישוב בדרום חזרה השבוע לביתה לאחר משחק בחצר וסיפרה לאמה כיצד ילד המבוגר ממנה בשלוש שנים ביקש ממנה ומילדה נוספת בת גילה לגעת באיבריו המוצנעים. ס', האם הנדהמת, ביקשה להבין על מה מדובר: "שאלתי אותה מה קרה בחצר והילדה סיפרה שאחד הילדים, בן שמונה, הזמין אותה ואת חברה שלה באותו גיל והציג להן משחק חדש. לפי הילדה, הוא אמר להן שאם הן רוצות להיות גיבורות, שיבואו איתו לחדר הכניסה לאחד הבניינים הסמוכים". לדברי האם, "הן הלכו איתו ושם הוא הוריד את מכנסיו והסביר להן מה לעשות לו. נחרדתי ממה שהיא סיפרה. הילדות עשו מה שהוא אמר להן ואחר כך חזרו לחצר".

האם המזועזעת נפגשה עם אמה של הילדה השנייה ושמעה כי בתה סיפרה לה סיפור דומה. השתיים פנו ליועצת החינוכית של בית הספר בו לומד הילד, אך הבינו ממנה כי שם לא יוכלו לסייע לה. "היועצת אמרה שבגלל גילו של הילד, אי אפשר לעשות איתו כלום, רק עם אמא שלו ורק אם היא מסכימה", הן סיפרו. היועצת אכן פנתה לאמו של הילד ולדברי האימהות, לאחר שהיא קיבלה הסבר על מעשיו של בנה, היא הפכה את הדברים והאשימה את האימהות של הילדות, כי דווקא בנותיהן היו אלו שפיתו את בנה. "היא צרחה שהבנות שלנו הן זונות והן בעצם התחילו איתו את המשחק. היא אמרה שהוא יכול לעשות מה שבא לו ושאנחנו צריכות לשמור על הבנות שלנו בבית", סיפרו. "אני כבר 18 שנה גרה בשכונה הזאת. אף פעם לא היה לנו סיפור כזה", אמרה ס'.

"אכזבה מטיפול הרשויות במקרה"

גם באגף הרווחה ביישוב, לשם פנו שתי האימהות באין מענה בבית הספר, השיבו להן תשובות דומות. "נפגשנו עם עובדת סוציאלית והצגנו בפניה את כל הפרשה. היא אמרה לנו, שבגלל גילו של הילד, אי אפשר לעשות הרבה אלא לדבר עם האמא והיא תנסה לעשות זאת, אבל לא נראה לה שייצא מזה משהו", סיפרו. אתמול הגישו השתיים תלונה במשטרה, שהועברה לטיפול אגף הרווחה של העיר בשל גילם הצעיר מאוד של המעורבים בפרשה. "צריך לטפל בילד וגם באמא. לא יכול להיות שלא יהיו לו גבולות ושהוא יעשה מה שבא לו", אמרה ס'. לדבריה, האירוע לא היה חד פעמי והיא הבינה משיחות עם ילדים בחצר, כי הילד ניסה לעשות זאת כמה פעמים בעבר עם בנות מהשכונה, אבל בגלל שבסביבתו היו ילדים נוספים, הוא נמנע מכך.

אמו של הילד טענה בתגובה, כי הילדות בדו את הסיפור מלבן. "הוא הלך לעשות פיפי והן הלכו אחריו. הוא לא עשה להן שום דבר", אמרה, "הן המציאו את הסיפור הזה וסיפרו אותו לאימהות. אני מכירה את הילד שלי. הוא ילד טוב ולא מתעניין בכלל בדברים כאלה". לאחר שהמקרה הובא לידיעת אגף הרווחה ביישוב, נפגשה השבוע פקידת הסעד עם הורי הילדים כדי לבחון את הפרטים לעומק. מתגובת העירייה מתברר, כי התרשמותה של הפקידה היא שלא הייתה פגיעה ממשית בבנות וכי לא בוצע מעשה מגונה בפועל.

לכן, הורי הבנות לא הופנו לקבלת סיוע בעמותה לנפגעות תקיפה מינית. עם זאת, הובהר בפני ההורים כי שמורה להם הזכות להגיש גם תלונה במשטרה. בנוסף, פקידת הסעד הורתה ליועצת בית הספר שבו לומד הילד, לשוחח איתו על המקרה ולהסביר לו את חומרת הדברים. אגף הרווחה בעירייה בשיתוף עם אגף החינוך ימשיכו לעקוב אחר הנושא ויעמדו לרשותם של הנוגעים בדבר בכל שאלה. ס' סיפרה כי בתוך זמן קצר מבקשת התגובה מהעירייה, פנתה אליה עובדת סוציאלית והציעה לה להפגיש את הילדה עם פסיכולוגית ילדים, כדי לטפל בה.

לקריאה נוספת:
חשד: תושב השרון, אב לילדים, הטריד ילדות באינטרנט
עובד סוציאלי הורשע במעשה מגונה במטופל בן 14
3 שנות מאסר לנהג שכלא קטינה באוטובוס ותקפה? מינית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully