וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד סוציאלי הורשע במעשה מגונה במטופל בן 14

קובי מנדל

30.4.2012 / 18:26

יוסף דיאמנט, 61, עובד סוציאלי ופקיד סעד ותיק מפרדס חנה, נהג להסיע ברכבו את הנער בן ה-14 לים. באחד המקרים, על פי אחת העדויות, פשט את בגדיו ונכנס עם הנער אל המים

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (ראשון) את העובד הסוציאלי יוסף דיאמנט, בן 61 מפרדס חנה, שהואשם כי בעת שטיפל לפני כשנה בנער בן 14 ובארבע הזדמנויות שונות נפגש עמו בחוף הים וביצע בו מעשים מגונים. השופט אילן שיף זיכה אותו מחמת הספק מהמפגש הרביעי עם הנער ומביצוע מעשה מגונה בגופו. דיאמנט, ששימש כעובד סוציאלי ופקיד סעד במחלקה לשירותים חבריים במועצה אזורית חוף הכרמל, הורשע בעבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה בפומבי, הפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח משרה, נהיגה ללא רישיון, ובעבירות של מעשי פזיזות ורשלנות.

הנאשם הודה כי בתקופה הרלוונטית טיפל במתלונן במסגרת עבודתו, אך כפר באמצעות עורכי דינו, תמי אולמן ושאדי סרוג'י, בטענה כי ניצל את תפקידו וביצע בו מעשים מגונים. הנאשם גרס כי בינו לבין המתלונן התקיימו שלוש פגישות בחוף הים ולא ארבע, כששתיים במעיין צבי ואחת בחוף הבונים.

במהלך אותם מפגשים, הסיע דיאמנט את המתלונן לחוף הים, והרשה לו לנהוג ברכבו לפרק זמן קצר בדרך הכורכר הסמוכה לחוף (בחלק מהמפגשים אף הציע לו זאת ביוזמתו). דיאמנט הודה כי איפשר למתלונן לאחוז בהגה ולהניח את רגלו על דוושת הגז, בעוד הוא (דיאמנט) יושב במושב הנהג.

נהג לקיים "שיחות טיפוליות" בים

השופט אילן שיף ציין כי הנאשם, המשמש כעובד סוציאלי מעל ל-30 שנה, טיפל במציאת מסגרת מתאימה למתלונן, נער בעל לקויות, שהגיע מרקע משפחתי קשה והמוגדר כבעל קושי במתן אמון במבוגרים. הוא הוסיף כי הנאשם ידע כי חייו של הנער קשים, וכי הוא מניח את עתידו בידו. עוד קבע השופט כי אין מחלוקת כי הנאשם לקח את המתלונן לא פחות משלוש פעמים לחוף הים. במהלך המשפט נודע כי חרף שיחת נזיפה שנערכה לדיאמנט על ידי הממונה עליו בשנת 2005 בנוגע להסעת נערים מטופלים ברכבו – הוא המשיך לעשות כן.

השופט קבע כי הנאשם בחר לקיים "שיחות טיפוליות" עם המתלונן בים, למרות שלא הייתה כל סיבה מקצועית לכך ולמרות שנאסר עליו מפורשות לקיים שיחות מחוץ לחדרי הטיפולים ועובדה זו כשלעצמה מעלה תהיות וחשדות המתחזקים בפעילותו ובמעשיו. עוד קבע השופט כי אף בחינת העובדות עליהן אין מחלוקת, מטילה בפני עצמה צל כבד ביחס לכוונותיו, לאמירותיו ולמעשיו של הנאשם ונראה בעליל, כי אלו היו מיניים, לשם גירוי או סיפוק מיני.

נוסף על כך, בידי הפרקליטות היו הודאות של מכרים של המתלונן שהיו עדי ראיה לאחד האירועים, לאחר שעקבו אחרי הנאשם שהסיע במכוניתו את הנער המתלונן. במהלך אותו אירוע, ראו העדים שהנאשם נתן למתלונן לנהוג ברכב, ולאחר מכן ראו את הנאשם פושט את בגדיו בחוף הים, כשהוא ליד המתלונן, ונכנס עירום למים יחד עם המתלונן. הללו תיעדו את הדברים שראו במצלמה, והמתלונן פירט בפניהם את מעשיו של הנאשם.

לקריאה נוספת:
אישום: פקיד סעד ביצע עבירות מין בקטין בצפון
"העובד הסוציאלי שתקף מינית ניסה לשלם דמי שתיקה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully