וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאשרת: "חוסל בפקיסטן מספר 2 באל קאעדה"

גורם אמריקאי רשמי אישר כי אבו יאיא א-ליבי, השני בהיררכיית הארגון, חוסל בתקיפת מל"ט בפקיסטן: "שיחק תפקיד מכריע בתכנון מזימות נגד המערב". בכיר בטליבן: "אבידה גדולה"

גורמים בממשל האמריקאי אישרו אמש (שלישי) כי אבו יאיא א-ליבי, "מספר 2" באל-קאעדה, נהרג בתקיפת מל"ט אמריקאי, שלשום בצפון-מערב פקיסטן. מוקדם יותר אתמול פורסם כי ייתכן וא-ליבי, שנחשב אחד האסטרטגים הבכירים של הארגון, חוסל בתקיפה, אולם הדיווח לא אושש ולוחמים בפקיסטן הכחישו את דבר ההתנקשות. על פי הדיווחים, בתקיפה נהרגו לפחות 15 בני אדם, בהם שבעה "לוחמים זרים".

"א-ליבי היה אחד מהמנהיגים המנוסים ורבי הפעלים באל-קאעדה", אמר הגורם האמריקאי שאישר את החיסול. "הוא שיחק תפקיד מכריע בתכנון מזימות הארגון נגד המערב, ופיקח על המאמצים לביצוע פעולות ברחבי העולם". הוא סרב לספק פרטים נוספים על מתווה החיסול. גם בטליבן בפקיסטן אישרו את החיסול, שהוגדר על ידי אחד מהמנהיגים הבכירים בארגון כ"אבידה גדולה". "אחרי איימן א-זוואהירי, א-ליבי היה המנהיג המרכזי באל-קאעדה", אמר הבכיר.

מל"ט תקיפה מסוג MQ-9 "פרדטור" ("טורף") של צבא ארה"ב. AP
שלושה ימים של תקיפות מל"טים אמריקאיים באזור הגבול פקיסטן-אפגניסטן/AP

מותו של א-ליבי, הגיע בתום שלושה ימי תקיפת מל"טים אמריקאים בשטח פקיסטן הגובל עם אפגניסטן, והוא מהווה מכה קשה ביותר לאל-קאעדה. א-ליבי נחשב על ידי רבים לדמות השנייה בבכירותה בהיררכיה הארגונית, אחרי המנהיג הנוכחי, איימן א-זוואהירי, שמונה לעמוד בראש הארגון לאחר חיסולו של אוסמה בן לאדן לפני כשנה.

תרם להפיכת אל-קאעדה ל"מגניב"

א-ליבי, ששמו האמיתי מוחמד חסן קאיד, היה כוהן דת בן 49 שמוצאו מלוב. הוא בעל תואר בכימיה, וכבר שרד בעבר ניסיונות חיסול דומים. בין היתר התפרסם בזכות בריחתו הנועזת מכלא אמריקאי באפגניסטן ב-2005. הוא הופיע בשנים האחרונות מספר פעמים בסרטוני וידאו של הארגון, ונחשב לאחת הדמויות הבולטות בשורותיו. לטענת חוקר הטרור ג'ארט בראכמן, שכתב מספר ספרים בנושא הג'יהאד העולמי, א-ליבי הכריזמטי תרם רבות להפיכת אל-קאעדה ל"מגניב" עבור הדור הצעיר בעולם המוסלמי.

ההתנקשות המוצלחת מחזקת את הטיעון האמריקאי בזכות המשך התקפות המל"טים בפקיסטן - אחת מנקודות המחלוקת המרכזיות בינה לממשלת פקיסטן, המתנגדת להן בחריפות בשל הנזק הסביבתי הרב שהן גורמות. לפי הדיווחים מפקיסטן, מאז שבת האחרונה נהרגו באזור ווזיריסטן לפחות 30 בני אדם בלפחות שלוש תקיפות שונות של מל"טים.

גורם מודיעין פקיסטני מסר כי אין בידיו אישור על מותו של א-ליבי, אך ציין כי גם אם אכן נהרג, התנגדותה של פקיסטן לתקיפות המל"טים לא תשתנה. "מבחינה מעשית, תקיפות המל"טים הן הצלחה גדולה", הוא אמר, "אך מבחינה אסטרטגית מדובר בהפסד משמעותי. הן יוצרות יותר קיטוב, אויבים נוספים והן מהוות תקיפה על הריבונות הפקיסטנית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully