וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפונו גם מירושלים? מאהל המתנחלים יפורק מחר

יהושע בריינר

5.6.2012 / 3:19

המתנחלים קיבלו לדבריהם הודעה מהמשטרה לפיה עליהם לפנות את המאהל עד חצות. יו"ר מועצת יש"ע התערב - וראש העירייה האריך את השהות במאהל ביממה, עד להצבעה על חוק ההסדרה

ראשי מאהל המחאה של המתנחלים בירושלים, שחלקם גם שובת רעב מזה מספר ימים, ייאלצו לפנות את המאהל לכל המאוחר עד מחר (רביעי) – מועד ההצבעה על חוק ההסדרה. המתנחלים טענו כי קיבלו אמש הודעה ממשטרת ירושלים לפיה עליהם לפנות את המתחם עד השעה 12 בלילה, אחרת יפונו בכוח. עם זאת, יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, הודיע מאוחר יותר כי מחה בפני ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, על פינוי המאהל. לדבריו, ברקת התחייב בפניו כי רישיון המאהל יוארך עד ליום רביעי, כאמור. דני הוסיף כי שוחח גם עם ניסו שחם, מפקד משטרת מרחב ירושלים, בנידון.

הפגנת תושבי בית אל מול ישיבת הממשלה. עומר מירון
"נתניהו מנסה לפעול נגדנו בדרכים אנטי דמוקרטיות". הפגנת תושבי בית אל מול ישיבת הממשלה ביום ראשון/עומר מירון

המאהל עצמו, שהוקם בשבוע שעבר על ידי תושבי המאחז עמונה, קיבל, לדברי מקימיו, את כלל האישורים והיום אף התקיימה בו מסיבת עיתונאים, בהשתתפות חברי כנסת מהימין ואישי ציבור מיהודה ושומרון, במטרה לקדם את חוק ההסדרה. לדברי המקימים, מאחר וקיבלו את כלל האישורים הדרושים מידי עיריית ירושלים והמשטרה בעיר, פינוי בכוח של המאהל פוגע בזכותם למחות.

"יש כאן פגיעה חמורה ביותר בזכות יסוד שיש לכל אזרח במשטר דמוקרטי", אמר יהודה יפרח, ממקימי המאהל ששובת רעב מאז השבוע שעבר. "לנו ברור שמתנהל כאן מסע הפחדה נגדנו וכנראה שראש הממשלה נתניהו מנסה לפעול נגדנו בדרכים אנטי דמוקרטיות. אם באים לפנות אותנו, למרות זכותנו הלגיטימית למחות ולהפגין, אז כנראה שיש מישהו שמפחד".

במאהל שוהים כ-20 שובתי רעב וכמה עשרות פעילי ימין נוספים שמתכוונים להמשיך ולשהות במקום עד ליום רביעי, אז צפוי חוק ההסדרה לעלות להצבעה בכנסת. בין היתר, הצטרף לשביתה גם יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין. כמו כן, מספר ראשי מועצות העבירו את לשכותיהם אל המאהל והביעו הזדהות עם המאבק. לפי שעה, טרם התקבלה תגובת המשטרה והעירייה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully