וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ברשות: אנשי ימין הוזמנו לפרלמנט האירופי

פנחס וולף

3.6.2012 / 13:55

הפלסטינים התלוננו בפני האיחוד על ביקורו של ראש המועצה האזורית שומרון, וטענו כי מדובר ב"מתן במה לטרוריסט בפרלמנט". מסיקה: "אם הרשות בלחץ, סימן שאנחנו בדרך הנכונה"

הרשות הפלסטינית התלוננה באופן רשמי בפני האיחוד האירופי על כך שהזמינו את ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, לפרלמנט של האיחוד האירופי. מסיקה ביקר במקום לפני כשבועיים, יחד עם ח"כ ניסים זאב (ש"ס). הביקור של מסיקה התקיים בהמשך לביקור של סגן יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט האירופי, פיורלו פרוברה, בשומרון, בחודש פברואר בליווי שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין (ליכוד), כפי שפורסם בוואלה! חדשות.

במכתב של הרשות הפלסטינית, כונה מסיקה "יושב ראש מועצת המנהלים של ההתיישבות בשטחים" ו"טרוריסט". "משרד החוץ של הרשות הפלסטינית גינה את ההזמנה של גרשון מסיקה כאורח כבוד לנאום בפרלמנט האיחוד האירופי", נכתב במכתב משרד החוץ הפלסטיני. "מתן במה לטרוריסט הזה בפרלמנט של האיחוד האירופי הוא מעשה חסר תקדים, ובא בניגוד בוטה לעמדה המסורתית של האיחוד האירופי ושל מוסדותיו כלפי העם הפלסטיני, במיוחד אלה המתייחסים לבנייה בהתנחלויות".

הפלסטינים טענו במכתבם כי "האיחוד האירופי, יחד עם כל מוסדותיו, הדגישו בעבר פעמים רבות ובאמצעות הצהרות רשמיות רבות, את תמיכתו בלגיטימציה בינלאומית לזכויות העם הפלסטיני, ובראשם זכותו להקים את מדינתו עצמאית על בסיס גבולות 1967. משרד החוץ מקווה כי ההזמנה חסרת התקדים הזאת אינה מייצגת גישה חדשה של אירופה בהתמודדות עם שאלת פלסטין".

"נמשיך במהפכת ההסברה בארץ ומחוצה לה"

"אני מברך את פרלמנט האיחוד האירופי על הזמנת גרשון מסיקה לנאום בפרלמנט", אמר השר אדלשטיין לוואלה! חדשות בתגובה לטענות הרשות הפלסטינית. "מסיקה הוא הסיפור של מדינת ישראל שמסתכם בעלייה ובהתיישבות. גישת הפרלמנט האירופי, בעצם הזמנתו של נבחר ציבור מיהודה ושומרון, היא הוכחה נוספת לכרסום בטענותיהם של הפלסטינים ולהוכחה שההתיישבות היא חלק בלתי נפרד מארץ ישראל".

הביקורים ההדדיים נעשו כחלק מפעולה אסטרטגית של המועצה, שהחלה לפני שנה וחצי, אותה מובילים מנהל קשרי החוץ, דוד העברי, וראש היחידה האסטרטגית, יוסי דגן. במסגרת הפעילות, ערכה המועצה סיורים בשטח לעשרות חברי פרלמנט מרחבי אירופה, זאת במקביל למאות סיורים שהתקיימו בשומרון למעצבי דעת קהל, עיתונאים וחברי כנסת בידי היחידה האסטרטגית של המועצה.

"אם הרשות הפלסטינית בלחץ, סימן שאנחנו בדרך הנכונה", אמר מסיקה בתגובה. "אנו נמשיך לבנות את ארץ ישראל ויחד עם הבנייה נמשיך במהפכת ההסברה בארץ ומחוצה לה". דגן הוסיף כי "מדהים שכשאנחנו מסבירים את האמת הפשוטה, שאנחנו מתיישבים ביהודה ושומרון כי זו הארץ שלנו, שניתנה לעם ישראל בהבטחה התנ"כית, אנשים פשוט מבינים ומשתכנעים. מסתבר שהאמירה שהארץ פשוט שלנו עובדת יותר מכל התירוצים הקלושים האחרים. רובם אומרים שלא שמעו את ההסבר הזה לפני כן".

עוד בנושא
בימין מנסים לשכנע את אירופה לא לתרום לשמאל
אירלנד: כנשיאת האיחוד, נשקול חרם על מוצרי התנחלויות
האיחוד האירופי מגנה: "ההתנחלויות עדיין לא חוקיות"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully