וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין מנסים לשכנע את אירופה לא לתרום לשמאל

פנחס וולף

22.2.2012 / 20:10

סגן יו"ר ועדת החוץ של האיחוד האירופי הוזמן על ידי אנשי ימין לסייר בהתנחלויות בניסיון לשכנעו להפסיק לתרום לארגוני שמאל. אדלשטיין: "אין כמו סיור בשומרון כדי להבין"

לאחר כישלון החוקים שביקשו להגביל תרומות לארגוני שמאל ממדינות אירופיות, יוזמה חדשה בימין: ניסיון לשכנע בכירים אירופיים להפסיק את התרומות. לוואלה! חדשות נודע כי סגן יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי, פיורלו פרוברה, קיים אתמול (שלישי) סיור בשומרון כאורחו של יו"ר המועצה האזורית, גרשון מסיקה, בליווי שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין. מדובר בסיור ראשון מסוגו שעורכים אנשי ימין לבכיר אירופי בהתנחלויות.

"אנו מממנים ארגוני שמאל קיצוניים שאינם קשורים לממשלה, ומממנים גם הרבה מאוד ארגונים שונים ברחבי כל המזרח התיכון", אמר פרוברה. "ואני חושב שכאשר מיליארדי אירו ניתנים לארגונים, וחלק מהכסף מגיע גם לעזה ולפלסטינים, כל אירו צריך להינתן בזהירות, ויש לדאוג שהכסף יגיע לאנשים שצריכים אותו, ושאינם קשורים לסכסוכים פוליטיים או למניעים אחרים".

במהלך הסיור, לקחו אנשי הימים את פרוברה להשקיף לעבר מישור החוף מההתנחלות צופים, במטרה להראות לו את מה שמוגדר כ"מותניים הצרות" של ישראל, ועד כמה המרחק קצר בין השומרון למרכז הארץ. "הגעתי לשומרון, נתתי מבט ראשוני על המצב הביטחוני, וזו נקודת הסתכלות חשובה ביותר, מכיוון שאני מבין כעת יותר את גודלה של הארץ", ציין הבכיר האירופי.

אדלשטיין: "הסיורים משנים דעות מקצה לקצה"

מסיקה אמר לפרוברה: "הסיבה האמיתית שאנחנו כאן היא שזו המולדת שלנו. ההתיישבות היהודית בשומרון היא ההתגשמות של חזון הנביאים, והוא יתגשם בין אם אנשים ירצו שכך יקרה ובין אם הם ינסו לעצור אותו. אני קורא לאיחוד האירופי להיות מהמסייעים לתהליך ההיסטורי החשוב הזה".

הסיור שנערך לסגן יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי הוא אחד מ-350 סיורים של מעצבי דעת קהל מישראל ו-150 סיורים של חברי פרלמנט זרים שערכו עד כה היחידה האסטרטגית ויחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון. "סיורים מסוג זה משנים ברוב המקרים מקצה לקצה את דעות האנשים על המציאות ביהודה ושומרון ועל האנשים שחיים שם, ונותנים הבנה טובה של האתגרים שאיתם מתמודדת מדינתנו", סיכם השר אדלשטיין. "אין כמו סיור בשומרון כדי להבין כמה הסטיגמות והדעות המוקדמות היו שגויות".


עוד בנושא:
ויינשטיין: לא אגן על חוק מימון העמותות
הצעת חוק: מס על תרומות לארגוני שמאל
ליברמן: גם בחו"ל קיים חוק סוכן זר

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully