וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

הנשיא מובארק הורשע בהרג מפגינים ונשלח למאסר עולם, החייל שנהרג בתקרית ברצועה הובא למנוחות, הילרי קלינטון קראה לשיתוף פעולה עם רוסיה נגד אסד. אלו כותרות סוף השבוע

ביום שישי בצהריים הובא למנוחות סמל נתנאל מושיאשוילי, החייל שנהרג לפנות בוקר של אותו היום, במהלך חילופי אש עם מחבל, שנהרג אף הוא, באזור כיסופים בגבול רצועת עזה. מושיאשוילי, בן 21 מאשקלון, שירת כחובש פלוגתי בגדוד 12 של חטיבת גולני. לאחר מותו, הוא הועלה לדרגת סמל-ראשון.

מושיאשוילי אמור היה לחזור ביום ראשון לביתו לחופשת "רגילה" של שבוע, בה תכנן לעבוד בעסק של דודו וכן לנסוע עם בת זוגו לאילת. בחודש מרץ צפוי היה להשתחרר מצה"ל.

המשבר בסוריה

בנוגע למשבר המתמשך בסוריה, הגיבה אתמול מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, לדברי הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, שהתנער מהטענה שרוסיה מחמשת את אסד, ואמרה כי "עמדת רוסיה במשבר המתרחש בסוריה נראית ככזו התומכת במשטר אסד". יחד עם זאת ציינה כי ארה"ב תשתף פעולה עם רוסיה, אם זאת תרצה בהפלת משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד. "אם רוסיה מוכנה לעבוד עם הקהילה הבינלאומית כדי לתכנן יחדיו את המעבר הפוליטי הרצוי בסוריה, כפי שנראה שהנשיא פוטין מציע, הרי שאנחנו בהחלט נהיה מוכנים לשתף פעולה".

היסטוריה במצרים

היסטוריה במצרים: היום (שבת) בבוקר הורשע הנשיא המודח, חוסני מובארק, במעורבות בהרג מפגינים ונידון למאסר עולם. גם שר הפנים במשטרו, חביב עאדלי, הורשע וניסון למאסר עולם. עם זאת, מובארק ושני בניו, גמאל ועלא, זוכו מעבירות השחיתות שבהם הואשמו. בעקבות הכרעת הדין, יצאו המונים ממתנגדיו לרחובות, חלקם חגגו את הרשעתו, וחלקם מחו על כך שלא הורשע בשחיתות ושלא נגזר עליו גזר דין מוות.

בתום הדיון בבית המשפט, הועבר מובארק באמצעות מסוק בחזרה לבית המאסר טורה, אך על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים הוא סרב לרדת מהמסוק, מירר בבכי וצעק: "שירתתי את המדינה!". בהמשך דווח כי חלה הידרדרות במצבו הבריאותי וכי לקה ב"התקף לב חמור", וטופל על ידי חובשים במסוק. בתום משא ומתן בן שעתיים, יצא הנשיא המודח מהמסוק והועבר לכלא.

בשעות הערב המוקדמות החלו להתקבץ בכיכר תחריר בלב הבירה המצרית אלפי מפגינים בכדי למחות על גזר הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully