וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: מפגינים נגד הזרים - וממול גם בעדם

ענת שלו

31.5.2012 / 0:16

עשרות פעילי ימין בראשות ברוך מרזל הפגינו מול מתחם התחנה המרכזית בדרום תל אביב, בעד גירוש אזרחים זרים מהאזור. בפעם הקודמת זה נגמר באלימות קשה נגד הזרים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן)

יתחמם לאלימות? עשרות פעילי ימין הפגינו אמש (רביעי) מול מתחם התחנה המרכזית בדרום תל אביב, בעד גירוש פליטים מסודן ונגד האזרחים הזרים, בהפגנה שארגן פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל. מול המפגינים מימין, הפגינו עשרות פעילי שמאל וזכויות אדם, הצועקים "הימין הקיצוני, צא מהשכונה שלי".

על פי אומדן המשטרה, ברחוב קיבוץ גלויות הסמוך לשכונת שפירא הפגינו כ-500 בני אדם. בשכונת התקווה הפגינו כ-40 בני אדם ובאזור התחנה המרכזית גם כ-40 איש. בתחילת ההפגנה התעמתו פעילי שמאל ופעילי ימין באופן מילולי והמשטרה חסמה את כניסת פעילי הימין לשכונת שפירא הסמוכה לתחנה המרכזית החדשה בעיר. לאחר זמן מה, נעצרו שישה בני אדם, חמישה בגין הפרת סדר נעצרו בקיבוץ גלויות ואחד בגין הסתה, שנעצר בלווינסקי.

אקין אג'אי, נתין ניגרי, לא התרגש מקריאות פעילי הימין ואמר: "זה נראה לי די טיפשי. הם ממש לא מפחידים אותי. זה מאוד שטחי להאשים את הפליטים בכל הבעיות שהיו כאן עוד לפני שהגענו בכלל. הבעיות האמתיות הם הפערים בין העשירים לעניים. המפגינים סתם צועקים כמו ילדים קטנים 'מוות לסודנים' ולא מתעסקים בדברים שהם באמת חשובים. הם בסך הכל מחפשים תשומת לב".

הפגנה הקוראת לגרש את הסודנים, מאי 2012. דרור עינב
ההפגנה, הערב בתל אביב/דרור עינב

מרזל אמר בהפגנה כי "אין לי טענות לזרים, יש לי טענות לביבי, ולליברמן, ולאהרונוביץ', השר הצעצוע, ואלי ישי שרק מדבר. תפסיקו לדבר ותגרשו אותם. הם סכנה לעתיד המדינה, אם יהיה להם טוב, יגיעו הנה עוד עשרה מיליון". ברוך לוי מרחובות אמר כי "יש להם מדינות אחרות מאפריקה, אז למה הם לא הולכים לשם? הם באים הנה רק לעשות כסף. זאת כבר לא המדינה שלנו יותר, אנחנו רוצים את המדינה שלנו בחזרה". המפגינים נשאו שלטים "שוויון בנטל=מסתננים גם בצפון תל אביב", "אפריקה זה לא כאן".

פעילי הימין תקפו מילולית את פעילי השמאל, ואמרו: "שמאלנים לסודן", ו"לכו לעזה". מנגד צעקו פעילי השמאל: "כל הכסף שלכם הולך להתנחלות שלו", והצביעו על מרזל. בימין לא הסתפקו במפגינים, ואף צעקו לעבר צעירה שהלכה לצד פליט סודני. מירי מיכאלי, מפגינה בצד של השמאל, אמרה לוואלה! חדשות: "אני מאשקלון וכואב לי, אני בוכה לראות את מה שאני רואה פה. הם צועקים 'עם ישראל חי' אבל שוכחים מאיפה באנו ומה זה להיות יהודי. שילכו לסבים ולסבתות שנמלטו מאירופה בשואה וייזכרו מה עברנו. זאת בושה וחרפה, כואב לי עד דמעות. אני לא מבינה מה קורה פה במדינה הזאת". בין המפגינים הפרידו כוחות משטרה רבים, פעילי הימין ניסו להמשיך בהליכה לכיוון שכונת שפירא, אבל השוטרים עצרו בעדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ההפגנה נערכה בדיוק שבוע אחד אחרי הפגנה קודמת של פעילי ימין נגד מדיניות הממשלה בעניין האזרחים הזרים בדרום העיר. אז הסתיימה ההפגנה בפוגרום של פעילים נגד הזרים, שעוררה סערה ציבורית. בתום ההפגנות, בהן השתתפו גם חברי הכנסת דני דנון ומירי רגב הוכה פליט אחד, ושלושה צעירים נעצרו בחשד שתקפו אותו. בנוסף, תקפו מפגינים מכונית שבה נסעו שלושה זרים ממוצא אפריקני. איש לא נפגע במקרה זה, אך שמשותיה של המכונית נופצו לגמרי, וכך גם פנסיה האחוריים. שוטרים שהיו במקום הדפו את המפגינים, והמכונית המשיכה בדרכה.

17 בני אדם נעצרו במהלך הערב, מהם 11 בגירים וארבעה קטינים. העצורים חשודים בהפרת סדר, וחלקם בתקיפה ובאחזקת סכין. שני עצורים, תושבי תל אביב, חשודים בביזה של חנויות השייכות לפליטים. כמו כן התקבלו במשטרת תחנת לוינסקי שתי תלונות של נתינים זרים ממוצא סודני, שהתלוננו על כך שהותקפו.

אזרחים זרים בדרום תל אביב - כותרות אחרונות
הפרקליטות לבית המשפט: לאפשר גירוש לדרום סודן
צעירים חשודים בתקיפת סודני באילת: ”התקף טירוף”
דנון על סוגיית הזרים: בגלל המתיפייפים יש מקרי רצח ואונס

(עדכון אחרון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully