וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות לבית המשפט: לאפשר גירוש לדרום סודן

גלעד גרוסמן

30.5.2012 / 15:50

בעקבות חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה ולנוכח עמדת משרד החוץ, מבקשת המדינה לבטל את מדיניות אי-ההרחקה, ולאפשר את גירושם של 700-3,000 יוצאי דרום סודן בחזרה לארצם

פרקליטות מחוז ירושלים פנתה היום (רביעי) לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, בבקשה שיבטל את הצו הארעי, המונע את גירושם של פליטים מדרום סודן בחזרה לארצם. הבקשה הוגשה במסגרת עתירה שהגישו ארגוני סיוע לפליטים נגד החלטת ממשלת ישראל לסיים את מדיניות אי-ההרחקה הזמנית אל המדינה הצעירה.

בבקשה נכתב כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, סבור כי יש לדחות את העתירה, לאור חוות דעת עדכנית של משרד החוץ בנוגע למצב הכללי והביטחוני בדרום סודן, ולאפשרות לבצע אליה הרחקות בנקודת הזמן הנוכחית.

מסתננים מסודן יחד עם חיילי צה"ל לאחר שחצו את הגבול ממצרים לישראל. Ariel Schalit, AP
המדינה דורשת: להחזיר אותם לדרום סודן. פליטים בגבול מצרים/AP, Ariel Schalit

על בסיס הראיות שנאספו, סבורים בלשכת היועץ והגורמים המקצועיים כי אין מניעה לבצע הרחקות או לסייע לחזרות מרצון לדרום סודן, וכי המצב במדינה לא מייצר חשש ממשי לפגיעה בחייהם או בגופם של כל המוחזרים למדינה. על כן, ביקשו בפרקליטות לקיים דיון דחוף בבקשה. עם זאת, הבהירו בפרקליטות, כי פליטים שסבורים כי יש להם עילה לקבלת מקלט מדיני בישראל, רשאים להגיש בקשה למשרד הפנים.

בין 700 ל-3,000 פליטים מדרום סודן

ההחלטה על ביטול מדיניות אי-ההחזרה התקבלה ברשות האוכלוסין וההגירה בינואר האחרון, וגירוש הפליטים, שמספרם נע בין 700 ל3,000, היה אמור לצאת לפעול לפני כחודשיים, אולם נדחה לאור העתירה ובשל רצון משרד החוץ לבחון את הנושא מחדש. יצוין כי לפני חודש המליצה נציבות האום לפליטים שלא לגרש את הסודנים בשלב זה. יצוין כי אין המדובר בפליטים מחבל דרפור שבסודן - אלא בפליטים מדרום סודן בלבד.

בדברים שנשא בפתיחת הכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי אתמול, התייחס לסוגיית האזרחים הזרים ראש הממשלה, בנימין נתניהו. נתניהו אמר כי פריצת גבולות המדינה על ידי מסתנני עבודה בלתי חוקיים היא איום. "המדיניות שלי בעניין היא ברורה - קודם לעצור באמצעות הגדר, ובמקביל להוציא את כל אלו שנמצאים בישראל אל מחוץ למדינה. נתחיל בהוצאת המסתננים מדרום סודן, בכפוף להחלטת בית המשפט שאני מאמין שנקבל בימים הקרובים. חשוב להבין שהחוק הבינלאומי מקשה על ההצעה. אם אתה רוצה להחזיר אותם או להוציא אותם למדינה שלישית, צריך את אישור המדינה, ולהבטיח שלא יאונה להם כל רע. אנחנו מקיימים לצורך כך מגעים עם מדינות רבות, זה לא יקרה ביום אחד, אבל זה גם לא משהו שאין לו פתרון. אף על פי שזה קשה, אפשר גם אפשר להוציא ואנחנו נוציא. כמו שפתרנו בעיות אחרות נפתור גם את זו, בכפוף להסכמים בינלאומיים".

נתניהו קרא לציבור לגלות איפוק ואחריות בנוגע לסוגייה. "אנחנו עם מוסרי וננהג בהתאם. אנחנו שוללים אלימות, התלהמות. אנחנו מכבדים את זכויות האדם. יש זכויות גם לאנשים שאין להם זכות להיות פה, ונכבד אותם – נוציא ונכבד אותם. לא נאבד צלם אנוש אבל גם לא נקבל את המציאות שבה מסתנני יבשת שלמה יגיעו לפה כדי לעבוד. אנחנו מחויבים להגן על הגבולות גם כדי להגן על עתיד ישראל".

סוגיית הזרים - כותרות אחרונות
צעירים חשודים בתקיפת סודני באילת: ”התקף טירוף”
דנון על סוגיית הזרים: בגלל המתיפייפים יש מקרי רצח ואונס
סרטון ברשת: אלמוני משליך ביצה על אזרח זר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully