וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנון על סוגיית הזרים: בגלל המתיפייפים יש מקרי רצח ואונס

פנחס וולף

29.5.2012 / 11:00

על רקע המתיחות בדרום תל אביב, דנה ועדת הפנים של הכנסת בסוגיית האזרחים הזרים. ח"כ רגב: "דרום ת"א בוערת. מצב חירום לאומי". ארגוני זכויות האדם החרימו את הדיון

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

כשברקע המתיחות בין תושבי השכונות בדרום תל אביב לאזרחים הזרים, התכנסה הבוקר (שלישי) ועדת הפנים של הכנסת על מנת לדון בסוגיית האזרחים הזרים. לסדר יום הוועדה הועלו הצעות לדיון על ידי חבר הכנסת דני דנון (ליכוד), תחת הכותרת "הפשיעה בקרב המסתננים", ועל ידי חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד), בנושא "בעיית המסתננים, התופעות האלימות ואי אכיפת החוק". שני חברי הכנסת ספגו ביקורת רבה בימים האחרונים בעקבות השתתפותם בהפגנה שהפכה לאלימה בשבוע שעבר, וכן בשל התבטאויות חריפות שלהם נגד האזרחים הזרים.

חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) פתח את דבריו באומרו כי "אם למישהו היה ספק בנחיצות של הדיון, אני רוצה להפנות את תשומת לבכם לידיעה על בן 23 שניסה לאנוס בת 50. זה פורסם לפני כמה דקות באתרי האינטרנט. אני מפנה את הארגונים המתייפייפים לטפל בבעיות תושבי הדרום. הם נמצאים במצור, במצוקה". לדבריו, "אנחנו רואים תופעה של שיתוק כללי של משרדי ממשלה שברגע שמישהו מדבר על גירוש מסתננים, תראו מה קרה בסופ"ש האחרון כמה מאמרים, איך מעזים לדבר על זה. השיתוק פוגע בתושבי מדינת ישראל".

דנון התייחס לתגבור האבטחה בדרום תל אביב ואמר כי "זה לא הפתרון. גם כך תושבי הדרום חושבים שהם חיים במחנה פליטים, הדבר הזה ייתן גושפנקה לכך". לדבריו, הפתרון האמיתי הוא ב"הוצאת המסתננים ממדינת ישראל. זה לא קל, זה קשה, אבל זה הפתרון האמיתי". דנון המשיך וסיפר כי בביקורו בדרום סודן, "הנשיא שם ביקש ממני שנחזיר לשם את אנשי מדינתו. המדינה הציעה 1,000 דולר מענק למי שיעזוב. לא הרבה נרשמו והיו ארגונים שעתרו נגד זה לבג"ץ ומנעו את גירושם".

"רוב המסתננים נגועים במחלות"

חברת הכנסת מירי רגב, שכינתה את האזרחים הזרים "סרטן בגופנו" במהלך הפגנה בשבוע שעבר, אמרה במהלך הדיון כי "דרום תל אביב בוערת". לדבריה, המציאות אינה מאפשרת לאזרחי המדינה לחיות כמו אזרחי המדינה. זה הזמן לטפל כמו במצב חירום לאומי. אנחנו עושים אבחנה בין פליטים למהגרי עבודה. כל המתייפייפים – תורידו את המסכות". באשר לפתרונות לבעיה, אמרה כי "את הפליטים נקלוט בכל מקום. את מהגרי העבודה נחזיר לארץ מוצאם. הם לא רוצים שום מענק. הם רוצים להיות פה במדינה הזאת".

לדברי רגב, "יש להפסיק את התופעה המתפשטת של מהגרי העבודה". "נמצאים פה אנשים מדרום תל אביב", אמרה רגב. "אי אפשר לומר עליהם שהם גזענים ולא פותחים את דלתם. אבל היום צריך לדרוש שראש עיריית תל אביב יפזר את המסתננים לצפון תל אביב, שהמדינה תשלם את השכירות שם, שאת מסילה וכל ארגוני זכויות האדם יעבירו לצפון תל אביב. שר הפנים יודע שניתן לעכב ולמנוע מי שבא לישראל. ממה אנחנו פוחדים? מכותרת כזו או אחרת בעיתון? לא עשרה אנרכיסטיים מנהלים אותנו. הגיע הזמן להקים כמה שיותר מהר אוהלים ליד הגבול שיהיו שם עד שנחזירם למדינה שלישית".

ח"כ אריה ביבי (קדימה) אמר במהלך הדיון כי "צריך לדרוש ממפכ"ל המשטרה להפסיק לומר לתת להם עבודה. צריך לקחת DNA מכל מי שעובר את הגבול. רובם עם מחלות מדבקות, משחפת ומטה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

תושב דרום תל אביב פרץ בבכי: "חיים בפחד"

חבר הכנסת שלמה מולה (קדימה) אמר כי "בעיית המסתננים היא בעיה לאומית קשה. שני שליש מהמסתננים הגיעו לארץ בתקופת ראש הממשלה הזה. אני מתבייש מהדיון הציבורי הזה, על ההסתה לאלימות כלפיהם. אני מתבייש מתוכן הדיון – הנה אפריקאים, בואו נגרש אותם. הם שחורים". מולה הוסיף, כי "אני הייתי בסודן. אתם יודעים מה אמרו לנו: לא להתקרב לעבוד שם. לכן נהרגו 5,000 אתיופים בדרך לישראל. אני במדינה הזאת לא אתן שיהיה דיון כזה. דני דנון, אתה תתבייש לך. איך אתה מוציא את דיבתה של ישראל בחוץ. אנחנו היינו עבדים במצרים, לא יכולים להתנהג לאנשים בצורה כזאת. בושה לכם". דנון השיב: "תדאג לעדה שבחרה בך, לא למסתננים שבחרו בך". רגב אמרה בתגובה לדברי מולה: "אתה מתבייש בזה, אבל כשמראים חברת כנסת במדי נאצי אתה לא מתבייש? צריך להתבייש מהשמאל שמסית".

דרור, תושב דרום תל אביב, שישב בדיון, פרץ בבכי, ואמר: "אני פוחד מאלימות ואני פוחד להסתובב ברחובות. אני חי בפחד, אתם לא מבינים אותי. איך אני יכול לסבול? כל יפי הנפש עלי. בואו תדרכו עלי. לא שירתי בצבא? מה עשיתי רע לכם? להיכנס - לסגור דלת. לצאת - לסגור דלת. למה אני צריך לסבול יומ-יום שעה-שעה? למה אמא שלי פוחדת לצאת לרחוב? למה אני צריך להיות במצלמה בוכה ויהיה לי רע יותר כשהילדות שלי יראו את זה? רע לי, כואב לי ועצוב לי. אין לכם מושג כמה כואב לי. התייאשתי מהמצב הזה. אני זועק: הצילו, ממשלה, כנסת, תצילו אותנו".

חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) אמר: "המטרה האחרונה של הדיון הזה היא להשיג פתרון אמיתי. המטרה היא להשיג הון פוליטי". הוא פנה לח"כ דנון ואמר: "הצעקות שלך לא משכנעות אף אחד". לדבריו, "הוועדה שלי, ועדת עובדים זרים, מקיימת דיון כמעט כל שבוע. מדברים כאן על נושא גדר הגבול עם מצרים. לנו ברור שאז יבואו דרך גבול ירדן, ואיש לא מכין ואיש לא מדבר. דברו באופן רציני על גדר שם ועל מגעים רציניים עם ארצות המוצא".

חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר: "מה שקרה בשבוע שעבר זה פצצה שהניח לפתחנו ראש הממשלה. נשים בתל אביב לא מעיזות ללכת עם שרשרת בבוקר, לא מפחד שיתלשו להן אותה, אלא מפחד שלפני זה יתנו להן מכה בראש והן יפלו לרצפה. שמדינת ישראל תשלח אותם הביתה, שתטיס אותם מפה".

נציג המשטרה, שוקי זיסו, התייחס לפתרונות המשטרה. "הקמנו תחנת משטרה בלווינסקי. אנחנו מתגברים אותה בעוד 70 שוטרים. זאת תחנה לא קטנה", אמר. "בנוסף, הוכנסה פלוגת מג"ב בשביל תחושת הביטחון. אנחנו מנסים להביא דוברי שפת התגרית".

בתוך כך, ראשיהם של שישה ארגוני זכויות אדם הודיעו אתמול על כוונתם להחרים את הדיון בוועדה. במכתב משותף ששיגרו ליו"ר הכנסת ראשי האגודה לזכויות האזרח בישראל, רופאים לזכויות אדם, מוקד הסיוע לעובדים זרים, קו לעובד, א.ס.ף ואמנסטי אינטרנשיונל, הם הסבירו כי החליטו לא לקחת חלק בדיון, בטענה כי הוא נותן מקום לדברי הסתה פרועים. "אנו בוחרים שלא לשמש תפאורה למסיתים, ועל כן לא ניקח חלק בישיבה", הם כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully