וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי: גבי אשכנזי בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי

בערב השני לכנס השנתי של המכון בתל אביב צפויים לנאום גם ראש המוסד לשעבר מאיר דגן וראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין. נתניהו בנאומו אמש: "הסייבר משפר הגנתנו". צפו בשידור החי

שידור חי מכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב

על רקע הפרסומים בטורקיה בדבר כתבי האישום שהוגשו נגד בכירי צה"ל בגין מעורבותו במבצע ההשתלטות על הספינה "מאווי מרמרה" במשט הסיוע לעזה בשנה שעברה, נואם בשעה זו (רביעי) הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב. בכנס, בראשו עומד ראש אגף המודיעין לשעבר עמוס ידלין, ינאמו גם ידלין עצמו וראש המוסד לשעבר מאיר דגן.

ראש אמ"ן היוצא, האלוף עמוס ידלין, ידון בנושא איומים והזדמנויות בתחום המדיני-ביטחוני במרכז יצחק רבין, תל אביב, יוני 2011. אורי לנץ
צפוי להתייחס בנאומו לכתב האישום נגדו בגין מעורבותו בהשתלטות על המרמרה. ידלין/אורי לנץ

כאמור, ביום שני דיווחו אתרי חדשות בטורקיה כי בית המשפט הפלילי הגבוה השביעי של איסטנבול קיבל, בהחלטה פה אחד של שופטיו, את כתבי האישום שהוגש אליו על ידי התובע, מהמט אקיף אקינצ'י - הדורש אלפי שנות מאסר במצטבר לשורת קצינים בכירים שהיו מעורבים במבצע. בין היתר, דורשת התביעה הטורקית להטיל תשעה מאסרי עולם מצטברים, אחד לכל הרוג, על הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, ראש אמ"ן לשעבר ידלין, מפקד חיל הים לשעבר אליעזר ("צ'ייני") מרום וראש להק מודיעין בחיל האוויר, אבישי לוי.

אתמול נאם בפתיחת הכנס השנתי של המכון ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והתייחס בהרחבה לסוגיית הגרעין האירני. כשברקע פרשת הווירוס שתקף מחשבים באירן, אמר נתניהו כי תחום הסייבר משולב בבעיית הגרעין ובעיית הטילים וציין כי "יכולת הסייבר שאנחנו מפתחים מגדילה את כושר ההגנה של מדינת ישראל". לדברי ראש הממשלה, בתחום הסייבר אין משמעות רבה לגודלה של המדינה ויש משמעות לכוח המדעי שלה "ובזה ישראל מבורכת". נתניהו הסביר כי ישראל משקיעה בכך הון רב אנושי וכספי כאחד. "אני צופה שההשקעות האלה יגדלו בשנים הקרובות", הוסיף. "כל מדינה מתקדמת מאויימת על ידי מערכות תקיפה בתחום הסייבר, וכיוון שאנחנו אחת המדינות הממוחשבות בעולם, אנחנו חשופים במיוחד".

לקריאה נוספת:
נתניהו רומז לאירן? ”יכולת הסייבר משפרת ההגנה שלנו”
התביעה בטורקיה דורשת 18 אלף שנה לבכירי צה”ל
אשכנזי על כתב האישום בטורקיה: ”השכל הישר יגבר”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully