וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי על כתב האישום בטורקיה: "השכל הישר יגבר"

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לכתב האישום שהוגש נגדו ונגד בכירים נוספים בטורקיה. "אם המחיר הוא שלא אוכל לבקר בטורקיה - אשלם גם מחיר זה", אמר. במשרד החוץ נמנעו מתגובה רשמית

כתבי האישום שהוגשו היום בטורקיה נגד בכירים ישראלים בגין הרג מפגינים טורקים על ה"מרמרה", לא עורר בהלה מיוחדת בישראל. רא"ל במיל' גבי אשכנזי התייחס אמש (שני) לפרסומים ואמר: "זאת מדינה חשובה ולה ולישראל יש אינטרסים משותפים בייצוב המזרח התיכון. אני בטוח שבסופו של יום השכל הישר יגבר". אשכנזי הוסיף כי "מהרגע הראשון של הפרשה אני בחרתי להתייצב בכל פורום, לעיתים לבדי, ולהגן על חיילי צה"ל אשר עשו את מלאכתם בשטח למען עם ישראל. אם המחיר של התייצבות זו היא שלא אוכל לבקר בטורקיה - אשלם גם מחיר זה".

בתוך כך, במשרד החוץ נמנעו אתמול מלהגיב רשמית להגשת כתבי האישום בטורקיה, והסבירו כי ישראל לא קיבלה כל עדכון רשמי על הגשת כתבי האישום, וטרם קיבלה אותם לידיה או עיינה בהם. לכישתקבלו כתבי האישום, הסביר גורם במשרד, הם יילמדו על ידי המחלקה המשפטית במשרד החוץ, וכך גם השלכותיהם על ביקורים של הבכירים הישראליים במדינות נוספות פרט לטורקיה, שעמן יש לאנקרה הסכם הסגרה. "מבחינת העובדות ומבחינת דין הים הבינלאומי אין לזה שום אחיזה", אמר אמש סגן שר החוץ, דני אילון, בתוכנית "ערב חדש". לדבריו, "אנחנו כמובן במשרד החוץ פועלים וכבר פעלנו כדי לוודא שכל האנשים שלנו יהיו מוגנים באופן הכי טוב מבחינתנו. ומצד שני אני מניח שיופעל לחץ מדיני על טורקיה להסיר את התביעה הזאת".

לפי דיווחי אתרי חדשות טורקיים, בית המשפט הפלילי הגבוה השביעי של איסטנבול קיבל אתמול את כתבי האישום שהוגשו אליו על ידי התובע, מהמט אקיף אקינצ'י. התובע דורש אלפי שנות מאסר במצטבר לשורת קצינים בכירים שהיו מעורבים במבצע ההשתלטות של הקומנדו הימי על הספינה "מרמרה", במהלך סיכול המשט הטורקי לעזה במאי 2010, שבו נהרגו תשעה אזרחים טורקים.

בין היתר, דורשת התביעה הטורקית להטיל תשעה מאסרי עולם מצטברים, אחד לכל הרוג, על הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, על מפקד חיל הים לשעבר אליעזר ("צ'ייני") מרום, על ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין ועל ראש להק מודיעין בחיל האוויר, אבישי לוי. סעיף האישום המרכזי הוא רצח בכוונה תחילה, אולם כתב האישום כולל עוד שורה של עבירות נוספות, שגם עליהן חלים עונשי מאסר ממושכים. לפי החוק הטורקי, העונש על כל עבירה נספר בנפרד, ולכן מניין שנות המאסר שדורשת התביעה להשית על כל אחד מהנאשמים מגיע למספר האסטורנומי 18,032. המשפט, כמובן, ייערך בהעדרם - לפחות כל עוד לא תתקבל בקשת טורקיה לאינטרפול להוציא נגדם צווי מעצר בינלאומיים.

התובע, אקינ'צי, הגיש את כתב האישום בן 144 העמודים לבית המשפט ביום שלישי שעבר, לאחר שהחקירה בנושא הסתיימה בתחילת החודש. לפי הדיווחים, כולל המסמך רק את "המפקדים שנתנו פקודות", בעוד החיילים שהיו מעורבים בפעולה "ייכללו בכתב אישום נפרד". החקירה בעניינם, נמסר, עדיין נמשכת.

עוד באותו נושא
התביעה בטורקיה דורשת 18 אלף שנה לבכירי צה"ל
בשבוע שעבר: "ישראל הציעה לשלם 6 מיליון דולר לקרבנות המרמרה"
ידלין דחה הזמנה ליום עיון בטורקיה מחשש שייעצר

(עדכון ראשון: 20:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully