וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הציעה לשלם 6 מיליון דולר לקרבנות המרמרה"

24.5.2012 / 19:29

עורך דין טורקי המייצג את נפגעי הפשיטה על הספינה לפני כשנתיים טוען כי סירב להצעה שהגיעה מישראל דרך מתווך ממדינה שלישית: "היא אינה הולמת". בכיר ישראלי דחה את הפרסום

ישראל הציעה לשלם שישה מיליון דולרים לכל אחד מקרבנות הפשיטה על המרמרה, ספינת המשט הטורקי שניסתה לשבור את המצור על עזה לפני כשנתיים – כך מסר היום (חמישי) אחד מעורכי הדין הטורקים המייצגים את 465 הקרבנות ובני משפחותיהם לסוכנות הידיעות רויטרס. עם זאת, בכיר ישראלי, שסירב להזדהות, דחה את הדברים.

לדברי עורך הדין רמזאן אריטורק, ממשלת ישראל העבירה אליו את ההצעה דרך שגריר מתווך ממדינה שלישית, לפני כחודש באנקרה. אריטורק הוסיף כי על פי ההצעה, הכסף היה אמור לעבור לקרן של הקהילה היהודית בטורקיה ומשם לנפגעים ולמשפחותיהם, בצירוף הבעת חרטה על הפשיטה מאת ממשלת ישראל. "אמרתי לשגריר כי אינני חושב שההצעה הולמת או מוסרית", סיפר אריטורק, שהוסיף כי שוחח עם הנפגעים ועם קרוביהם שהבהירו כי לא יקבלו את ההצעה. לדבריו, משרד החוץ הטורקי הסכים עם החלטתו שלא לקבל את ההצעה מפני שעל ישראל להעביר את הכסף ישירות לנפגעים.

לפני כשבועיים, הודיע שר המשפטים הטורקי, סדולה ארג'ין, כי אנשי משרדו סיימו את חקירת האירועים שהתרחשו על המרמרה. הוא עוד צוטט בסוכנות הידיעות אנטוליה באומרו כי נעשתה פנייה למשרד החוץ הישראלי לקבלת מידע על חיילי צה"ל שהשתתפו בפעולה וכי כאשר יקבלו את המידע הזה, יגישו כתבי אישום לבתי הדין הרלוונטיים. כזכור, תשעה אזרחים טורקים נהרגו בפעולה.

לפני כחצי שנה דווח בתקשורת הטורקית כי משרד המשפטים באנקרה עתיד לפנות לארגון הבינלאומי לשיטור פלילי, האינטרפול, בבקשה להוציא צווי מעצר בינלאומיים ל-174 חיילי צה"ל שהשתתפו לטענתו במבצע ההשתלטות על ספינת המרמרה. לפי הדיווח בעיתון הטורקי "בוגון", התובע הכללי באיסטנבול, מחמט אקיף אקיצ'י, העביר את רשימת החיילים למשרד המשפטים באנקרה.

לקריאה נוספת על המשבר ביחסים עם טורקיה:
ידלין דחה הזמנה ליום עיון בטורקיה מחשש שייעצר
דאגה בחיל האוויר: טורקיה תרכוש מל”טים מארה”ב?
דיווח טורקי: ”20 אלף חיילי צה”ל יוצבו בקפריסין”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully