וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "התביעה סיימה החקירה בעניין המשט לעזה"

שר המשפטים הטורקי אישר כי נעשתה פנייה לירושלים לקבלת מידע על חיילי צה"ל שהשתתפו בפשיטה על "המרמרה", וכי לאחר שזה יתקבל "יוגשו כתבי אישום לבתי הדין הרלוונטיים"

שר המשפטים הטורקי, סדולה ארג'ין, הודיע אתמול (שלישי) כי אנשי המשרד סיימו את חקירת האירועים שהתרחשו על המאווי מרמרה - ספינת המשט הטורקי שניסתה לשבור את המצור על עזה לפני כשנתיים. הוא הוסיף כי נעשתה פנייה למשרד החוץ הישראלי לקבלת מידע על חיילי צה"ל שהשתתפו בפעולה וכי "כאשר נקבל את המידע הזה, נגיש כתבי אישום לבתי הדין הרלוונטיים", כפי שצוטט בסוכנות הידיעות אנטוליה. כזכור, תשעה אזרחים טורקים נהרגו בפעולה.

לפני כחצי שנה דווח בתקשורת הטורקית כי משרד המשפטים באנקרה עתיד לפנות לארגון הבינלאומי לשיטור פלילי, האינטרפול, בבקשה להוציא צווי מעצר בינלאומיים ל-174 חיילי צה"ל, שהשתתפו לטענתו במבצע ההשתלטות על ספינת המרמרה. לפי הדיווח בעיתון הטורקי "בוגון", התובע הכללי באיסטנבול, מחמט אקיף אקיצ'י, העביר את רשימת החיילים למשרד המשפטים באנקרה.

ההודעה מהווה נדבך נוסף בהתדרדרות היחסים בין שתי המדינות מאז אותה התקרית. במגוון הזדמנויות, הדגישו באנקרה כי מבחינתם מערכת היחסים עם ישראל לא תשוב לקדמותה אלא אם כן ימולאו שלושה תנאים: התנצלות מצד ישראל על הרג תשעת הפעילים על ה"מרמרה", תשלום פיצויים למשפחותיהם והסרת המצור על רצועת עזה."אם הדרישות הללו לא ייענו, היחסים בין שתי המדינות לא ישובו למסלולם", אמר ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן לרשת CNN לפני כחצי שנה והסביר כי "אין לנו דבר נגד אזרחי ישראל, אלא נגד הגישה בה נוקט הממשל בישראל".

לקריאה נוספת
לפני חצי שנה: "טורקיה תבקש מהאינטרפול צווי מעצר לחיילי המשט"
דיווח: "IHH יגיש תביעות - בסיוע חיילים מישראל"
ארדואן: "הקשר עם ישראל לעולם לא ישוב למסלולו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully