וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "הקשר עם ישראל לעולם לא ישוב למסלולו"

24.9.2011 / 21:23

ראש ממשלת טורקיה שב והתייחס למשבר שפרץ בעקבות המשט לעזה בשנה שעברה ואמר כי "היינו סלחניים וסבלניים מאוד". הוא הוסיף: "אין לנו דבר נגד אזרחי ישראל, אלא נגד הגישה של הממשל"

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שב ומביע את סלידתו מישראל. בראיון לרשת CNN שישודר מחר (ראשון) אמר ארדואן כי היחסים עם ישראל "לעולם לא ישובו להיות נורמליים". ארדואן התייחס לפשיטה של חיל הים על סיפון ה"מאווי מרמרה" במשט הקודם לעזה, שהיוותה עילה למשבר בין המדינות, ואמר כי "הזהרנו את ישראל. זו סיבה למלחמה. זה משהו שאינך יכול לעשות במים בינלאומיים". לדבריו, "היינו סלחניים מאוד וזו הסיבה שהיינו כה סבלניים".

משבר עם טורקיה - כותרות אחרונות:
ארדואן לאו”ם: ”להעניש את ישראל על יחסה לפלסטינים”
אובמה דחק בארדואן: ”פתור את המשבר עם ישראל”
ארדואן: ספינות קרב בים התיכון - ”בכל רגע”
עמוס גלעד: ”מול טורקיה יש להתכונן לגרוע מכל”
”IHH יגיש תביעות - בסיוע חיילים מישראל”

ראש הממשלה הטורקי שב והדגיש את הדרישה להתנצלות מצד ישראל על הרג תשעת הפעילים על ה"מרמרה", תשלום פיצויים למשפחותיהם והסרת המצור על רצועת עזה. "אם הדרישות הללו לא ייענו, היחסים בין שתי המדינות לא ישובו למסלולם", אמר, "אין לנו דבר נגד אזרחי ישראל, אלא נגד הגישה בה נוקט הממשל בישראל".

"מי שמתעקש ליצור מקור של מתיחות – נגזר עליו להיות בודד יותר ויותר", המשיך ארדואן, "הם (ישראל) היו חברים טובים שלנו והבדידות הזו היא הגורל של ישראל בנסיבות הללו".

ארדואן התייחס גם לתכנית הגרעין האירנית ואמר כי "אנחנו לא רוצים לראות את ישראל מציגה פירושים שונים ממה שקיים בפועל". לדבריו, "אירן טוענת כי המטרה היחידה שלה היא לייצר אנרגיה בכור הגרעיני ואנחנו לא רוצים לפעול על פי השערות. טורקיה אינה מקבלת שום סנקציות שמוטלות בעקבות השערות".

ארדואן גם התייחס ל"אביב הערבי", ובפרט למהומות המתרחשות בסוריה. "ייתכן וזה ייקח עוד קצת זמן, אך במוקדם או במאוחר, משטרו של הנשיא בשאר אסד ייפול, כמו במצרים, בטוניסיה ובלוב", אמר, "אנשים רוצים להיות חופשיים. משטרים דיקטטוריים נופלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully