וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידלין דחה הזמנה ליום עיון בטורקיה מחשש שייעצר

24.5.2012 / 13:04

החלטתו של ראש אגף המודיעין לשעבר הגיעה על רקע הדיווחים בעיתונות הטורקית על הוצאת צווי מעצר נגד הקצונה הבכירה בצה"ל, בשל המשט לעזה במהלכו נהרגו תשעה משתתפים

ראש אגף המודיעין לשעבר וראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, האלוף במיל' עמוס ידלין, דחה לאחרונה הצעה להשתתפות ביום עיון בתחום הביטחון שייערך באיסטנבול עקב החשש שייעצר על רקע מעורבותו במשט המרמרה לרצועת עזה.

לאחרונה פורסם בכלי התקשורת בטורקיה כי הוצאו צווי מעצר נגד מספר קצינים בכירים עקב מעורבותם בפשיטת שייטת 13 על הספינה "מאבי מרמרה", במהלכה נהרגו תשעה בעלי אזרחות טורקית. בין היתר, דווח כי צווי מעצרו הוצאו נגד ידלין, הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, ומפקד חיל הים לשעבר, אליעזר צ'ייני מרום.

בתוך כך, הגיב למהלך אחד הקצינים הבכירים במילואים ששמו פורסם בעיתונות הטורקית כמי שהוצא נגדו צו מעצר. "אין לי כוונה לבקר בטורקיה ולכן אני פחות חושש על עצמי. אני כן מודאג אם הטורקים שיצליחו להגיע לרשימות החיילים שהשתתפו במשט הטורקי. לא היינו רוצים לראות אותם נרדפים או נעצרים ברחבי העולם. אני חושב שהמדינה צריכה לגלות מעורבות יותר ברורה בנושא".

דובר צה"ל מסר את תגובת מערכת הביטחון ומשרד המשפטים: "מדינת ישראל עוקבת אחרי הפרסומים בטורקיה בעניין הליכים משפטיים הנשקלים שם בנושא המשט. כידוע, אירוע המשט נבדק על-ידי ועדה בראשות שופט בית המשפט העליון (בדימוס), השופט טירקל ובהשתתפות משקיפים זרים, וכן על-ידי ועדת בדיקה שהוקמה ביוזמת מזכ"ל האו"ם, בראשה עמד ראש ממשלת ניו-זילנד לשעבר, מר ג'פרי פאלמר, ושבה השתתפו גם נציג ישראלי ונציג טורקי. הן הוועדה הישראלית והן ועדת האו"ם קבעו כי הסגר הימי על חופי רצועת עזה הוטל על ידי ישראל בהתאם למשפט הבין-לאומי, וכי מדינת ישראל הייתה רשאית לאכוף אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully