וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן: אדם נהרג בפיצוץ מכוניתו באזור ההברחות

22.5.2012 / 16:01

הרשויות במדינה חוקרות את הפיצוץ המסתורי בעיר פורט סודן בו נהרג סוחר משבט הידוע כפעיל בהברחות למצרים ולעזה. בשנים האחרונות הואשמה ישראל מספר פעמים בתקיפות באזור זה

אדם אחד נהרג היום (שלישי) כשמכוניתו התפוצצה בעיר הנמל פורט סודן שבסודן, לחופי ים סוף - כך עולה מדיוחים בתקשורת המקומית, אותם אישרו לרויטרס תושבים בעיר.

סוכנות הידיעות הסודנית הממלכתית SUNA פרסמה תמונה של המכונית המפוחמת. לפי הדיווח הסוכנות, ההרוג הוא סוחר בשם נאסר עוודאללה אחמד סעיד, בן 65, תושב העיר המשתייך לשבט אבבדה, הידוע כמעורב בהברחות מהמדינה למצרים. גורמי ממשל סודניים סירבו למסור פרטים נוספים, ואמרו כי האירוע בבדיקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכונית שנפגעה בהפצצה בפורט סודן באפריל 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

מזרח סודן משמשת זה זמן רב כנתיב להברחת נשק למצרים, וממנה, דרך חצי האי סיני, לרצועת עזה. באפריל בשנה שעברה נהרגו שני בני אדם בהפצצה של מכונית באזור פורט סודן, לא ברור אם ממטוס או על ידי טיל - פעולה שבסודן מיהרו לייחס ישראל. בהמשך התברר כי אחד ההרוגים בתקיפה זו היה הממונה על ההתחמשות בחמאס, שאף כונה "אחד מגדולי מבריחי הנשק בעולם" - ככל הנראה עבד אל-לטיף אל-אשקר, שהחליף בתפקיד את מחמוד אל-מבחוח, שחוסל בדובאי.

מקרה דומה אירע במרץ 2009, אז ייחסו לחיל האוויר הישראלי הפצצה של שיירת נשק של חמאס בסודן. חודש לאחר מכן, האשימו את ישראל גם בהשמדת ספינת נשק אירנית ליד חופי סודן. חשדות דומים עלו שוב בדצמבר האחרון, אז דווח בתקשורת כי ישראל הפציצה שתי שיירות נשק במדינה - דיווחים שגורמים רשמיים בסודן הכחישו. בישראל לא הגיבו על כל הדיווחים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully