וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל או מטוס? כך או כך, בסודן מאשימים את המוסד

נמשכים הדיווחים הסותרים לגבי התקיפה בפורט סודן. לפי אחד מהם, 2 ההרוגים נחתו בעיר זמן קצר קודם. שר החוץ קארטי: "יודעים שזו ישראל". פוליטיקאי מקומי: המוסד פעל נגד הברחת נשק

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

מי פגע במכונית ה"יונדאי סונאטה" שהתפוצצה הלילה (חמישי) במזרח סודן - טיל, מטוס, מסוק או שמא טיל שנורה ממטוס או ממסוק? הגרסאות לגבי התקרית בה נהרגו שני בני אדם ממשיכות להיות רבות וסותרות, אך דבר אחד בטוח - הסודנים כבר מנחשים מי עומד מאחורי התקיפה בעיר פורט סודן: ישראל, או ליתר דיוק - המוסד.

בכיר המאשימים בינתיים הוא שר החוץ של סודן, עלי אחמד קארטי. לטענת השר, ישראל היא שעומדת מאחורי החיסול. "זו אגרסיביות זרה", אמר. "אנחנו יודעים שזו הייתה תקיפה ישראלית". האשמה דומה השמיע גם מוחמד טהיר חוסיין, סגן ראש מפלגת השלטון במחוז הים האדום, שבשטחו אירעה התקיפה. בהודעה מטעמו אמר חוסיין כי זהותם של התוקפים "אפופה מסתורין", אולם הוסיף כי הוא מעריך שמאחורי התקיפה עומד המוסד, ש"פועל לאיתור מבריחי נשק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכונית שהופצצה, מתוך שידורי הטלוויזיה הסודנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

לגבי התקרית עצמה, אמר חוסיין כי עדי ראייה סיפרו לו ש"מטוס הגיע מהים האדום, פגע במכונית והסתובב חזרה". הטענה הזו עומדת בניגוד לדברים שאמר הבוקר מושל מחוז הים האדום בסודן, סאלח סיר אל-חתים קנה. הוא התראיין לאתר "מרכז התקשורת הסודני", המקושר למנגנון הביטחון במדינה, וטען כי כלי טיס לא היו מעורבים באירוע, וכי הרכב נפגע מטיל, "שנורה ממקור לא ידוע". הוא לא הרחיב.

"שני מסוקי אפאצ'י נמלטו מהמקום"

אמירות אלו רק מגבירות את הבלבול לגבי נסיבות התקרית, לאחר שאתמול טענה המשטרה המקומית כי המכונית נפגעה מטיל שנורה לעברה מהים האדום - אך בהמשך דיווח אותו אתר של "מרכז התקשורת הסודני" כי מטוס קרב זר הוא שתקף את המכונית מהאוויר, וכי כלי הטיס הבלתי מזוהה הוברח משטח סודן באמצעות אש נ"מ וכלי טיס מקומיים שהוזנקו לעברו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואם לא די בכך, סוכנות רויטרס פרסמה עדות אחרת, ממקור בשדה התעופה של פורט סודן, שהתקיפה אירעה בסמוך לו - ולפיה היו אלו דווקא מסוקים. "שמענו שלושה פיצוצים חזקים", אמר המקור. "יצאנו החוצה לראות מה קורה, ועד ראייה אמר לנו שראה שני מסוקים, שנראים כמו אפאצ'י".

גם לגבי זהותם של שני ההרוגים שהיו ברכב עדיין אין פרטים ברורים. באתר "סודן טריביון", המופעל על ידי אנשי אופוזיציה סודניים בצרפת, נטען כי השניים, שנהרגו מיידית מהפיצוץ, הגיעו לעיר זמן קצר לפני כן, דרך שדה התעופה שלה. נטען כי הדיווח הזה זכה לאישור מ"כמה מקורות ביטחוניים".

עדכון ראשון: 12:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully