וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן: "הטיל מוכיח שישראל היא שתקפה בשטחנו"

לטענת סודן, הטיל בו נעשה שימוש בתקיפה בה נהרגו שני בני אדם בשבוע שעבר הוא טיל "הלפייר", שישראל היא היחידה באזור העושה בו שימוש. "זה מוכיח שישראל ביצעה את התקיפה"

סודן הודיעה אתמול (ראשון) כי בידיה הוכחות לכך שישראל היא זו שביצעה בשבוע שעבר את התקיפה במדינה, בה נהרגו שני בני אדם סמוך לעיר הנמל פורט סודן. בהודעה נמסר כי בחינת שאריות הטיל בו נעשה שימוש במהלך התקיפה מוכיחה כי ישראל היא זו שביצעה אותה.

מבדיקת השאריות עולה כי הטיל בו נעשה שימוש בתקיפה הוא מדגם AGM-114, המכונה "הלפייר". לטענת סודן, "הטילים נורו ממסוקי אפאצ'י. ישראל היא היחידה באזור שמחזיקה בטילים כאלה". הסודנים הוסיפו כי המסוקים נכנסו לשטח המדינה מכיוון הים האדום.

העיתון הכוויתי "אל ג'רידה" דיווח בשבוע שעבר כי אחד משני ההרוגים במכונית שהותקפה בסודן הוא "אחד מגדולי מבריחי הנשק בעולם", שהיה אחראי על הברחת נשק מאירן לחמאס ברצועת עזה דרך סודן ומצרים. אותו מבריח בינלאומי לא זוהה בשמו בידיעה, אולם לפי תיאור התפקיד, מדובר ככל הנראה בעבד אל-לטיף אל-אשקר, שהחליף את מחמוד אל-מבחוח, שחוסל בדובאי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ הסודני, עלי אחמד קארטי הצהיר בשבוע שעבר כי "סודן תתלונן נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם". לטענת קארטי, ישראל תקפה במדינה כיוון שהיא "מנסה להכשיל את המגעים שלנו עם וושינגטון להורדת שמה של סודן מרשימת המדינות תומכות הטרור". באשר לתגובה אפשרית מצד סודן אמר השר: "סודן שומרת לעצמה את הזכות להגיב באופן מלא" .

כלי התקשורת בעולם, שדיווחו על הפיצוץ המסתורי, מיהרו להזכיר את המקרה הקודם בו הפציצו כלי טיס בלתי מזוהים יעדים בסודן. בינואר 2009, דיווחו מקורות זרים כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי תקפו שיירה שהבריחה נשק שהיה מיועד להגיע לחמאס ברצועת עזה. לפי דיווחים, לחמאס שלוחה קבועה בסודן, העוסקת בהברחת נשק לרצועה.

(עידכון ראשון: 20:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully