וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"60 דקות" בכתבה ביקורתית: "הבועה התל אביבית"

רשת CBS הקדישה חלק ניכר מהתכנית היוקרתית לתל אביב. בכתבה נטען כי תושבי העיר הפכו למנותקים מן הפוליטיקה המקומית והאזורית כי הם מעדיפים לבלות בחופי הים

תכנית הטלוויזיה "60 דקות" המשודרת ברשת CBS האמריקאית הקדישה פרק מהתכנית האחרונה לעיר תל אביב. בתכנית ששודרה אתמול (ראשון) בטלוויזיה האמריקאית, הכתב בוב סימון הציג את ישראל כעיר שמוקפת מכל צדדיה בסכנות, אך למרות זאת תושביה מעדיפים להתמקד בתרבות הפנאי: החופים והברים העמוסים.

"תל אביב חוותה זמנים קשים: שפיכות דמים, פיגועים, והתקפות טילים והיום המצב נראה כמו הימור מסוכן מתמיד", פתח סימון את הכתבה. "מהפכות, מלחמת אזרחים, קיצוניות איסלמית – כל אלה נמצאים במרחק שעות נסיעה ספורות לכל כיוון מהעיר, ואם אירן אי פעם תבנה את הפצצה - תל אביב תהיה בטווח המיידי". סימון תוהה כיצד למרות זאת, התל אביבים "למדו כיצד לא לדאוג מהמחר, עבורם הזמן היחידי הוא ההווה".

בכתבה מוצגים הדימויים המוכרים של העיר: חוף הים, שדרות רוטשילד, מועדונים ומסעדות יוקרה. "יש יותר ברים מבתי כנסת בעיר, אף שתל אביב לא רחוקה מהמקום שמשה קיבל את עשרת הדיברות", מדווח סימון. בשיחה עם העיתונאי גדעון לוי הוא מנסה לברר האם תושבי העיר הפכו מנותקים יותר וזה עונה לו כי "החיים הטובים בתל אביב מאפשרים לך להתעלם מהשאלות האמיתיות, מהפוליטיקה".

לצד צילומים של החיים חסרי הדאגות של התל אביבים, מוצגות גם בעיות יוקר המחייה והעלייה במחירי השכירות שהובילו להפגנות המחאה בקיץ הקודם. סימון מתפלא כיצד ניתן למצוא את סגן ראש העיר, אסף זמיר, בתנוחה שאינה אופיינית למנהיגים האמריקאים, מבלה בבר כשבידו כוס משקה. זמיר משיב לו כי הוא יוצא בכל ערב: "האנשים שהצביעו עבורי חושבים שזה בסדר".

לוי מצדו, מסכם את התמונה כפי שהוא מבין אותה: "התושבים היום חיים עבור הרגע, זה יכול לעבוד לזמן מה, עד שזה יתפוצץ לנו בפנים".

  • עוד באותו נושא:
  • 60 דקות
  • cbs

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully