וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל האלימות: חולדאי יקים כוח סיור, התושבים סקפטים

ענת שלו

14.5.2012 / 22:10

על פי התכנית, יתקיימו סיורים ברחבי העיר במשך כל שעות היממה למען שמירת הסדר והביטחון האישי. התכנית מותנית באישור שר הפנים. בדרום העיר מזלזלים: "כמו כוסות רוח למת"

על רקע האלימות הגוברת בתל אביב, הנחה ראש העירייה, רון חולדאי, להקים כוח סיור עירוני מיוחד שימנה כ-150 סיירים שיקיימו סיורים ברחבי העיר במשך כל שעות היממה על מנת לשמור על הסדר הציבורי ועל ביטחונם האישי של התושבים. "העיר תל-אביב-יפו מהווה מרכז מטרופוליני אליו מגיעים מדי יום כמיליון איש. בנוסף נמצא בה הריכוז הגבוה ביותר של הקהילה הזרה שאינה מטופלת כלל על ידי הממשלה, אמר היום (שני) חולדאי, "לאור ההידרדרות בתחושת הביטחון האישי והסדר הציבורי, שאינה מקבלת מענה מצד, לא נותרה בידינו ברירה אלא לקחת על עצמנו אחריות ולהקים כוח סיור עירוני מיוחד".

בקבוקי תבערה שהושלכו לעבר דירות של פליטים וגן ילדים בדרום תל אביב. אפריל, 2012. יותם רונן
אחד מאירועי האלימות בדרום העיר/יותם רונן

יש לציין כי לאחרונה ישנה התגברות של מקרי הפשיעה והאלימות, בעיקר בדרום תל אביב, בהם מעורבים בין היתר הפליטים הזרים המתגוררים באזור. "הנחיית ראש העירייה באה בעקבות המקרים האחרונים של גילויי אלימות קשים ומטרידים בעיר ולאור תלונות חוזרות ונשנות של תושבים על היעדר תחושת ביטחון במרחב הציבורי", נמסר מהעירייה.

לרשות הסיירים יועמדו 30 ניידות ולצד זאת הם צפויים גם לקיים סיורים רגליים ברחבי העיר 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. כמו כן נמסר מהעירייה כי כחלק מהתכנית, יופעל מערך מצלמות ואמצעי בקרה. בתוך כך נמסר מהעירייה כי "כוח הסיור יעבוד בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה מתוך כוונה לאייש בעתיד את הניידות גם בכוח שיטור. לצורך סיוע במימון השירות תגבה אגרה בסכום נמוך, כפי שייקבע על ידי שר הפנים". יחד עם זאת, התכנית מותנה באישורו של שר הפנים, אלי ישי.

"פלסטר שלא יפתור את הבעיה"

בשבועות האחרונים חזרו על עצמם מקרים בהם נזרקו בקבוקי תבערה לעבר בתי פליטים בשכונת שפירא, בעקבותיהם נשמעו טענות מצד התושבים הוותיקים על אלימות גואה מצד מהגרי עבודה ועובדים זרים והתקיימו מספר עצרות במחאה על המצב בשכונות, שלדברי תושבים סובל מהזנחה של שנים.

רויטל כהן, המתגוררת באחת משכונות דרום העיר, חושבת שמדובר ב"פלסטר לפצע שלא יפתור את הבעיה". לדבריה, "ישנה כאן בעיה כללית של חוסר מדיניות. מה זה יעזור אם עכשיו יפקחו? זה אולי יעזור נקודתית, פה ושם. אבל העובדה היא שעדיין אין יד מלמעלה שמכוונת, עם מדיניות, ודואגת לתושבי שכונות דרום תל אביב, בין אם הם תושבים ותיקים או עובדים זרים". לצד זאת טוענת כהן כי באין מדיניות בנושא ההגירה, "המצב ימשיך לגאות עד לפיצוץ".

"רון חולדאי מנסה לכסת"ח את עצמו", הוסיפה כהן, "אבל כשממשיכים לדחוס יחד תושבים בשכונות האלה, שמוזנחות כבר שנים, התוצאה היא ברורה והכתובת על הקיר. זה חשוב שלא מתעלמים מהבעיה, ובכך טוב שיש יוזמה כלשהי, אבל זה מריח כמו סתם רווח פוליטי. זה כמו כוסות רוח למת".

עוד באותו נושא:
בדרום תל אביב זועמים: "זאת כבר לא השכונה שלנו"
שוב: בקבוקי תבערה הושלכו על בית בדרום תל אביב
"הצתת בתי הפליטים בתל אביב - פעולה נפשעת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully