וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום תל אביב זועמים: "זאת כבר לא השכונה שלנו"

גלעד גרוסמן

6.5.2012 / 13:39

בעקבות השלכת בקבוקי תבערה על בניין שמתגוררים בו פליטים בדרום תל אביב, הביעו תושבי השכונה את כעסם גם על בעלי הבתים ועל הפליטים עצמם. "אנחנו מפחדים לצאת בלילה מהבית"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

נמשך הזעם בדרום תל אביב כלפי עובדים זרים ופליטים: לאחר ששני בקבוקי תבערה הושלכו הלילה (ראשון) לעבר בניין ברחוב חנוך בשכונת התקווה בדרום תל אביב, בו מתגוררים מספר עובדים זרים מאפריקה ומהודו, ובעקבות אירוע דומה מלפני כעשרה ימים, תושבי הרחוב הביעו זעם רב על אוזלת היד של הרשויות בטיפול בעובדים הזרים. לטענת התושבים, הפליטים והעובדים הזרים מעורבים בפשעים רבים, והתושבים מפחדים לצאת בלילה מבתיהם.

לטענת חלק מהתושבים, בקבוקי התבערה כוונו לעבר עובד אפריקאי, שלדבריהם היה מעורב באונס בשכונת שפירא ביום העצמאות. לעומת זאת, תושב אחר האשים פליט סודני בזריקת בקבוק התבערה. יש לציין כי המשטרה בודקת עדיין את המניע לאירוע, שבו לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, וטרם עצרה חשודים.

התושבים דורשים מהרשויות לגרש את העובדים הזרים או לפזרם ברחבי המדינה. "אנחנו מפחדים לצאת בלילה מהבית", אמרו התושבים הזועמים. "זאת כבר לא השכונה שלנו, אנחנו המיעוט כאן", זעקו התושבים וסירבו לגנות את התקיפות. "אם מישהו אונס את הבת שלך, מה תעשה? הם גונבים והם תוקפים. למה במצרים יורים בהם ואנחנו קולטים אותם?", אמרה תושבת השכונה. תושב אחר הוסיף כי אם "אתה רוצה להיות אנושי? תהיה אנושי, אבל למה אתה מדביק אותם במקום אחד?"

זריקת בקבוק תבערה על בית של פליטים בשכונת התקווה. דרור עינב
המבנה שעליו הושלכו בקבוקי התבערה/דרור עינב

מנגד, חלק מהתושבים מאשימים את בעלי הבתים שמשכירים את הדירות לעובדים. "רוב העובדים בסדר, ויש כאלה שלא", הסביר אלוף פנחס, תושב השכונה והוסיף כי "הפתרון היחיד הוא לעשות שלום עם הפלסטינים ולהחזיר אותם לעבוד פה, במקום להוציא את הכסף שלנו מחוץ למדינה".

דיירי הבניין, שמרביתם לא היו בבתיהם בעת התקיפה, ביקשו שלא לשוחח עם התקשורת, אולם עובדים זרים ופליטים רבים שנמצאו הבוקר ברחוב ההומה, אמרו כי הם אינם מפחדים ואינם חשים שהם מהווים מטרה לתקיפות. "אנחנו ברחנו מהמדינה שלנו כדי לחפש שקט, וזה כל מה שאנחנו רוצים", אמר פליט מאריתריאה שמתגורר באזור.

אורית מרום מארגון אס"ף, שמסייע לפליטים, אמרה כי מרבית העובדים הזרים כלל אינם מודעים לתקיפות האחרונות שכוונו לעבר עובדים זרים. עם זאת, מרום הדגישה כי אלה שיודעים, מפחדים מכך שייתכן והם יהוו בהמשך מטרה. "אלה שהבינו כמה חמור המצב הביעו את הפחד והחשש ואי ההבנה למה זה קורה להם", אמרה מרום.

לקריאה נוספת:
שוב: בקבוקי תבערה הושלכו על בית בדרום תל אביב
לפני כעשרה ימים: בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בתי פליטים בתל אביב
הפליטים מחו על גל ההצתות: "ישי מעודד את השנאה"
חשד: פליטים מאפריקה ניסו לאנוס נערה לעיני חברה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully