וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה: ויתור על הר הבית לא יביא שלום

טל שלו

20.5.2012 / 20:50

בטקס לציון 45 שנה לאיחוד ירושלים אמר נתניהו כי "ישראל ללא ירושלים היא כמו גוף ללא לב" והדגיש כי העיר תישאר שלמה. הנשיא פרס: "עוצמת החזון תגבר על להט החרב"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בטקס הממלכתי לציון 45 שנה לאיחוד ירושלים בגבעת התחמושת כי "ישראל ללא ירושלים היא כמו גוף ללא לב". לדבריו, "עכשיו ישנם אלה שמאמינים שאם רק נחלק את ירושלים, והמשמעות היא בסופו של דבר לוותר על הר הבית, הם מאמינים שיהיה לנו שלום. הם מאמינים כך, אבל הם טועים. אומה שמוכנה להקריב את זהותה רק תשכנע את אויביה שהיא נעדרת כוח ורצון להילחם על דבר כלשהו". נתניהו הדגיש כי "העיר המחולקת הפכה לשלמה, וכך היא תישאר. נמשיך לבנות את ירושלים. נמשיך לפתח את בירתנו, ונמשיך להבטיח שאורה הזהוב ימשיך להאיר את עתיד עמנו ויפיץ אור יקרות לעולם כולו, אורה של ירושלים".

ראש המשלה בנימין נתניהו נושא דברים בעצרת ממלכתית לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת, מאי 2012. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"נמשיך לבנות את ירושלים. נמשיך לפתח את בירתנו". נתניהו, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

נשיא המדינה, שמעון פרס, השתתף גם הוא בטקס והתייחס לשחרור ירושלים ואמר: "אלה שהתיימרו להביס – הובסו. כל אחד לחוד וכולם יחד. גולת הכותרת ההיסטורית של המלחמה – זו שהקנתה לה משמעות רוחנית גדולה, שפרטה על נימי-הנפש של כל יהודי בישראל ובעולם, הייתה ירושלים".

"מעולם לא הייתה ירושלים כה רב גונית"

לדברי פרס, "טרם הגענו לשלום המצופה, ועדיין ישנם גילויי אלימות, אבל בכל זאת, בכל תולדותיה לא הייתה ירושלים כה גדולה, פתוחה, כה רב-גונית, שוקקת בחיי היום יום ומשתוקקת לשלום, כפי שהיא כיום. מעולם לא הושמעה בה, בחירות כזו, בדציביליות כזו בעת ובעונה אחת, תפילה מהכותל המערבי, קריאה של המואזין, צלצולי פעמוני הכנסייה, כפי שזה קורה היום. וכל אלה ללא צנזורה, ללא התערבות, ללא הפסקה". הנשיא פרס הדגיש כי "גם בשאון האיומים אני מאמין שעוצמת החזון תגבר על להט החרב".

בתוך כך, לרגל יום ירושלים אישרו הבוקר שרי הממשלה שורה של תכניות לחיזוקה הכלכלי, החברתי והתיירותי של העיר. בישיבת הממשלה חגיגית, שהתקיימה בגבעת התחמושת, אישרו השרים הצעת החלטה להקמת שכונות מגורים לאנשי כוחות הביטחון, וכן הענקת פטור ממכרז על הקרקעות על מנת להקל על משיכת אוכלוסייה חזקה לעיר. כמו כן, אישרה הממשלה הקצאה של 350 מיליון שקלים בשש השנים הקרובות לפיתוח המרחב הציבורי תיירותי בבירה, שיוקדשו לפיתוח תשתיות בעיר, הרחבה ושימור של השטחים הפתוחים, וכן המשך שיקום של בית העלמין היהודי העתיק בהר הזיתים. במקביל, התקבלה פה אחד הצעת החלטה להשקעה של 20 מיליון שקלים באתר ההנצחה בגבעת התחמושת, שעמד תחת איום סגירה בשנה האחרונה בעקבות קשיים תקציביים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי "ההחלטות שאנו מקבלים היום ממשיכות את ההשקעות האדירות של הממשלה הזאת בירושלים בשנים האחרונות, שהיום אנחנו רואים את תוצאותיהן".

עוד באותו נושא:
שרי הממשלה קיימו ישיבה מיוחדת בגבעת התחמושת
פעילים וח"כים ניסו להתפלל בהר הבית; שלושה נעצרו
היערכות לחגיגות יום ירושלים: "עיר של תקווה גדולה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully