וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היערכות לחגיגות יום ירושלים: "עיר של תקווה גדולה"

בבירה יתקיימו אירועים רבים לציון 45 שנים לאיחוד העיר, וכוחות המשטרה התפרסו ברחובות. שרי הממשלה יציינו את יום ירושלים עם שורת החלטות שיתקבלו בישיבה בגבעת התחמושת

ברחבי הארץ ובמיוחד בבירה יציינו היום (ראשון) את יום ירושלים לציון 45 שנים לאיחוד העיר. כוחות של משטרה ומשמר הגבול התפרסו ברחבי העיר במהלך הבוקר.

בשעה 14:00 יתקיים טקס הזיכרון הממלכתי לציון חללי מלחמת ששת הימים בהר הרצל. מצעד ריקוד הדגלים המסורתי בהשתתפות עשרות אלפים בני אדם מרחבי העולם ייצא בשעות הצהריים ממרכז העיר, ויסתיים בטקס חגיגי ברחבת הכותל, שיכלול תפילה ועצרת. בשל האירוע ייסגרו כמה רחובות באזור. טקס הזיכרון המרכזי לציון 45 שנה לאיחוד ירושלים יחל בשעה 18:00 בגבעת התחמושת, בהשתתפות נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל בני גנץ, שרים, ראש העירייה ניר ברקת ומשפחות שכולות. בשעה 20:00 יתקיים טקס הענקת אות יקיר ירושלים במעמד ראש העירייה. השנה יקבלו את האות 12 מתושבי ירושלים. האות מוענק לאישים שהשפיעו ותרמו לחייהם של כלל תושבי העיר.

"בירושלים יש פוטנציאל עצום", אמר ברקת בראיון לקול ישראל לכבוד יום ירושלים. הוא ציין כי הממשלה נרתמת מזה שנה שנייה לטובת העיר ומעניקה חבילות תמריצים. "אנחנו יכולים להסתכל קדימה עם תקווה גדולה", סיכם ברקת.

הממשלה תתכנס בגבעת התחמושת

גם שרי הממשלה יציינו את היום, וישיבת הממשלה השבועית תתקיים בין הבונקרים המבוצרים בגבעת התחמושת. בין היתר, תצביע הממשלה על תכנית לשיקום אתר ההנצחה בגבעת התחמושת עצמה, לאחר שזה עמד בשנה האחרונה באיום סגירה בעקבות קשיים תקציביים.

כמדי שנה, תוקדש ישיבת הממשלה להצעות שונות ולהשקעות של מיליוני שקלים בפיתוח וקידום ירושלים, כפי שנקבע בחוק יסוד: ירושלים בירת ישראל. לפי נתוני התיירות הנכנסת, 80% מהתיירים שהגיעו בשנה שעברה לישראל ביקרו בירושלים וכ-70% לנו בה. בין היתר, ידונו השרים בהקמת צוותי היגוי בין משרדיים ובתכניות אסטרטגיות שונות לפיתוח התיירות והמרחב הציבורי בבירה, במטרה ליצור תשתיות לקליטת כמות גדולה יותר של תיירים ומבקרים, ולמצות את הפוטנציאל התיירותי והכלכלי הגלום בה.

כמו כן, יאשרו השרים את הצטרפותו של משרד ראש הממשלה ליוזמת הנשיא פרס והאוניברסיטה העברית, להקמת מוזיאון אלברט איינשטיין בירושלים, להנצחת מורשתו ועזבונו של הפרופסור חתן פרס הנובל ואבי תורת היחסות, שתמך בציונות והיה מהאבות המייסדים של האוניברסיטה. השרים צפויים גם לאשר הצעת החלטה להענקת פטור ממכרז לקרקעות בעיר, שייועדו להקמת שכונות לאנשי מערכת הביטחון.

עוד בנושא
לרגל יום ירושלים: הממשלה תתכנס בגבעת התחמושת
יום ירושלים: ארועים, סיורים וטיולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully