וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום ירושלים: הממשלה תתכנס בגבעת התחמושת

טל שלו

20.5.2012 / 1:44

השרים יקיימו באתר ישיבה חגיגית לציון 45 שנה לאיחוד ירושלים, בעקבות השחתת המקום ביום הזיכרון. הם ידונו בין היתר בהצעות חוק לשיקום האתר, הנמצא בקשיים כלכליים

שרי הממשלה יעלו הבוקר (ראשון) את ירושלים על ראש שמחתם. במקום להיפגש כרגיל בחדר הישיבות במשרד ראש הממשלה, יצפינו השרים לעבר גבעת התחמושת, שם, בין הבונקרים המבוצרים, תתקיים ישיבה חגיגית לציון 45 שנים לאיחוד ירושלים. בין היתר, תצביע הממשלה על תכנית לשיקום אתר ההנצחה בגבעת התחמושת עצמה, לאחר שזה עמד בשנה האחרונה באיום סגירה בעקבות קשיים תקציביים.

כמדי שנה, תוקדש ישיבת הממשלה להצעות שונות ולהשקעות של מיליונים בפיתוח וקידום ירושלים, כפי שנקבע בחוק יסוד: ירושלים בירת ישראל. לפי נתוני התיירות הנכנסת, 80% מהתיירים שהגיעו בשנה שעברה לישראל ביקרו בירושלים וכ-70% לנו בה. בין היתר, ידונו השרים בהקמת צוותי היגוי בין משרדיים ובתכניות אסטרטגיות שונות לפיתוח התיירות והמרחב הציבורי בבירה, במטרה ליצור תשתיות לקליטת כמות גדולה יותר של תיירים ומבקרים, ולמצות את הפוטנציאל התיירותי והכלכלי הגלום בה. כמו כן, יאשרו השרים את הצטרפותו של משרד ראש הממשלה ליוזמת הנשיא שמעון פרס והאוניברסיטה העברית, להקמת מוזיאון אלברט איינשטיין בירושלים, להנצחת מורשתו ועזבונו של הפרופסור חתן פרס הנובל ואבי תורת היחסות, שתמך בציונות והיה מהאבות המייסדים של האוניברסיטה. השרים צפויים גם לאשר הצעת החלטה להענקת פטור ממכרז לקרקעות בעיר, שייועדו להקמת שכונות לאנשי מערכת הביטחון.

השחתת אתר גבעת התחמושת בידי אלמונים, אפריל 2012. עומר מירון
כתובות נאצה בגנות הציונות רוססו על קירות אתר גבעת התחמושת, לפני כחודש/עומר מירון

גולת הכותרת של שורת ההחלטות, הממומנות בחלקן על ידי עיריית ירושלים ותורמים בינלאומיים, תהיה הצעת ההחלטה הנוגעת לאתר המארח, גבעת התחמושת, שספג בשנה האחרונה לא מעט מהלומות. הסכסוך התקציבי הקשה על הפעילות באתר ההנצחה, ששימש בעבר כמוצב ירדני, עד שנכבש על ידי צה"ל בקרב הרואי במלחמת ששת הימים. האתר, המנציח את הקרב שהפך לאחד מסמלי חטיבת הצנחנים, מהווה גם אתר הנצחה ללוחמי כל החטיבות - 182 במספר - שנפלו בקרב לאיחוד העיר. מדי שנה, נפתחים באתר אירועי ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בטקס המתקיים במעמד ראש הממשלה, והערב ישתתף ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גם בטקס הרשמי לציון איחוד העיר באתר. לפני כחודש, ערב יום הזיכרון, רוססו כתובות נאצה בגנות הציונות על קירות האתר, המשמש גם אתר הנצחה מרכזי לקרב על כיבוש ירושלים. בעקבות זאת, החליט ראש הממשלה לקיים את הישיבה היום באתר.

"אנחנו חבים חוב גדול, הן ללוחמינו, והן להנצחת זיכרונם. מורשת הגבורה של חיילי צה"ל תימשך, ואנחנו אף נפעל לשקם ולשדרג את האתר", הגיב אז ראש הממשלה בחריפות להשחתה, ובעקבות האירוע, כמו גם הקשיים התקציביים, הזדרז משרד ראש הממשלה, בהובלת מזכיר הממשלה, צבי האוזר, להוביל להצעת ההחלטה שתובא היום לאישור השרים, לפיה יושקעו 20 מיליון שקלים בפיתוח ושיקום אתר ההנצחה בין השנים 2013-2015. בין היתר, קובעת ההצעה כי האתר יהווה חלק מתוכנית מורשת שהשיק משרד ראש הממשלה בפברואר 2010, ובשנים הקרובות יפותחו ויבוצעו תכניות שונות לשיקום גבעת הקרב ותעלות הקשר המוכרות משירם של יורם טהרלב ויאיר רוזנבלום, שהוקמו לפני כ-40 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully